Az olajtársaságok arattak a gigászok versenyén

A világ legnagyobb vállalata az amerikai Fortune magazin szokásos éves listáján az idén is a Wal-Mart amerikai kiskereskedelmi vállalat 287,9 milliárd dolláros (csaknem 60 ezer milliárd forintos) forgalmával, ami nagyjából a teljes magyar GDP háromszorosa. Alaposan megközelítette ugyanakkor a listavezetőt idén a brit BP olajtársaság, mivel tavaly forgalmát 23 százalékkal, 285,1 milliárd dollárra tudta növelni.

Egy másik olajtársaság, az amerikai ExxonMobil áll a lista harmadik helyén is (270,7 milliárd dolláros árbevétellel), ahogy a negyedik hely is az ágazaté, a brit-holland Shell személyében.

Őket négy autóipari óriás követi, sorrendben a General Motors, a DaimlerChrysler, a Toyota és a Ford 170 és 200 milliárd dollár közötti éves árbevétellel. A General Electric után az első tízbe került még a francia Total is, mögötte két amerikai olajvállalattal (Chevron, Conoco), majd két biztosítóval (AXA, Allianz).

A Fortune szerint az 500-as toplistáján szereplő vállalatok tavalyi forgalmukat együttesen 13, eredményüket 27 százalékkal növelték. Azaz igen sikeresen működtek, ahogy a Fortune kiadó egyik illetékese megjegyezte: a legnagyobb vállalatok közé újként betörni meglehetősen nehéz mutatvány lesz. A belépési küszöb idén 15 százalékkal nőtt, ami az árbevételt illeti: 12,4 milliárd dollár forgalom volt tehát a minimum, amivel listára lehetett kerülni.

A "betörés" ugyanakkor a kínaiaknak sikerült: az 500-as rangsorban egy éve még 15, az idein már 16 vállalatuk szerepelt.

A Deutsche Telekom vezeti a német tőzsdén jegyzett és a tőzsdei DAX indexet alkotó 30 vállalat között a "legértékesebb" cégek listáját. Értéke 23,69 milliárd euró - derül ki a BBDO tanácsadó cég a Handelsblatt című lapban megjelent összeállításából. A felmérés a vállalatok értékét több tényező, köztük a forgalom változása, a márka imázsa, a reklámköltségvetés mérete, az adózás előtti eredmény alapján becsülte. A második helyen 20,43 milliárd eurós értékkel a DaimlerChrysler áll. Az Adidas- az egyetlen fogyasztóicikk-gyártó, a 19. helyet kapta.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.