Veszélyes kamionosok
Az autópályákon gyakoriak a rögtönzött kamionversenyek, amivel feltartják a gyorsabban, de még szabályos gyorsasággal haladó gépkocsikat.
A szállítmányozással foglalkozó cégek közt erős a konkurenciaharc, ezért a hivatásos vezetőket sok esetben még az sem készteti józanságra, hogy a hatalmas jármű sebességét a kilométerórába épített menetíró, az úgynevezett tachográf rögzíti. Ennek segítségével egy rutinellenőrzés alkalmával egyértelműen kideríthető, hogy szabályosan vezetett-e a sofőr, az adatokat nyilvántartó papírkorongról pedig leolvasható a jármű sebessége, az egyhuzamban megtett út hossza és az, hogy a vezető megállt-e az előírás szerinti négy és fél órás pihenőre.
Pausz Ferenc alezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedés-rendészeti osztályának vezetője szerint a kamionosok sem gyakrabban szegik meg a szabályokat, mint a személyautók vezetői. A rendőrség a május végén a Közlekedési Főfelügyelettel megtartott közös egyhetes akcióján több mint ötezer teherautót, kamiont és autóbuszt állított meg országszerte, és csaknem tíz százalékuknál találtak valamilyen szabálytalanságot, rendellenességet. Az ORFK illetékese az autósoknak a szokásosnál nagyobb körültekintést javasol, ha nagy testű járművel találkoznak az úton. Pausz Ferenc szerint előzéskor fokozottan kell figyelni a jármű hosszára, mert egyre több olyan baleset történik, ahol a kétszer egysávos úton az autós nem képes befejezni a manővert, és frontálisan ütközik a szembejövővel. Nem árt tudni azt sem, hogy a légfékes szerelvények féklámpájának felgyulladása csupán azt jelzi, hogy lenyomták a pedált, és ezután némi késéssel, hirtelen kezd majd lassulni a jármű.