Átadták az M7-es új szakaszát
A Balatonszárszó és Ordacsehi közötti szakasz építését 2003 márciusában kezdte el a nyílt előminősítéses eljáráson nyertes Szárszó Konzorcium, amelynek vezetője a Hídépítő Rt. A munkálatok során mintegy 4,5 millió köbméter földet mozgattak meg, 12 felüljárót és 20 aluljárót, 3 völgyhidat és egy pihenőt építettek meg. A kész útfelület több mint 400 ezer négyzetméter.
Az autópályához közeli, Balaton-parti, illetve háttértelepülések megközelítésére öt csomópontot alakítottak ki, így Balatonszárszó és Ordacsehi mellett lejárók vezetnek Balatonőszöd és Szólád, Balatonszemes és Balatonlelle, valamint Balatonboglár és Lengyeltóti felé. Az utat mindkét oldalon, teljes hosszában kerítés védi a vadaktól, az út mellett hét hektár véderdőt telepítettek.
A 65 milliárd forintból megépült új autópálya-szakaszt Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter adta át a forgalomnak. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az ünnepségen mondott beszédében rámutatott: ez a 20 kilométer nem csupán az M7-es autópálya egy szakasza, hanem az 5-ös európai közlekedési főfolyosónak is része, ami azt jelenti, hogy az út mentén a gazdaság olyan mértékű fejlődése indulhat be, amely korábban elkerülte a régiót, elkerülte Somogy megyét. A miniszter hozzátette: 2006 végétől egy 35 kilométeres szakaszon kívül Nyíregyháza, Debrecen és az Adria között folyamatos autópálya lesz.
A miniszter a gyorsabb ütemű autópálya-építés fontosságára egy nemrég elkészült felmérésre hivatkozva is felhívta a figyelmet. A felmérés szerint Magyarország az ötödik legkedveltebb befektetési célpont Európában - közölte, ugyanakkor rámutatott: a befektetők számára a döntéskor elsődleges szempont a közlekedési infrastruktúra. Az autópálya-építés költségeiről szólva Kóka János azt mondta: "drága, de ennél csak egy dolog lenne drágább, nem megépíteni".
Az új díjköteles autópálya-szakaszt az ünnepélyes átadást követően, tegnap délután vehették birtokba az autósok.