Tíz nap múlva nyit az M7-es új szakasza
Hozzátette: a kivitelező Hídépítő-Betonút Rt. alkotta Szárszó konzorcium a munkálatokat 2003 márciusában kezdte el, és a terveknek megfelelően június 30-án készült el az építkezéssel, majd átadta a terepet szakhatóságoknak, többek között a Közlekedési Főfelügyeletnek, hogy a forgalombahelyezési vizsgálatokat végezze el, és adja ki a közlekedési alkalmassági engedélyt.
Jelenleg már csak olyan apró munkálatokat végeznek, mint a forgalmi táblák kihelyezése, a forgalmi tájékoztatók felfestése, és a hídkorlátok felszerelése.
Az M7-es sztráda 125,35 és 145 kilométerszelvénye közötti szakaszán három völgyhíd és egy pihenőhely mellett 12 felüljárót, 20 aluljárót, és 5 csomópontot építettek meg, 9 millió köbméter földet mozgattak meg. Összesen 423 ezer négyzetméter útfelület készült el, s végül csaknem 800 ezer növényt ültettek el.
Az új M7-es autópálya szakasz a Balatontól délre elterülő Külső Somogyi dombvidék északi szegélyén Balatonszárszó, illetve Balatonöszöd, Balatonszemes déli szélének közelében lévő É-Ny, D-Ny között lévő enyhe lejtésű völgyek között halad.
Az autópálya szakasz generáltervezője az UVATERV Rt, a mérnöki feladatokat a METRÓBER Kft., míg a független laboratóriumi teendőket az ÁKMI Kht. látta el.
Az NA Rt. tájékoztatása szerint a nyomvonal különösen nehéz terepviszonyok között halad, amely indokolta a 3 nagynyílású völgyhíd tervezését is. A Balaton közelségéből fakadóan, a tőzeges altalaj miatt számos helyen talajcserét, illetve töltésalapozási munkálatokat kellett, illetve kell végezni.
Az építési munkát nehezítették még az elhanyagolt vízelvezető rendszerek, amelyek miatt kárelhárításra került sor, de ez nem befolyásolta az átadási határidő betartását.
(MTI)