Német nagyágyúval terjeszkedik az Elektropont-hálózat
A magyar piacon eddig is komoly harc dúlt a vevőkért, hiszen a piacon két igazán fajsúlyos szereplő, a Media Markt- és a Saturn-boltokat működtető Media Saturn Holding, valamint az Electro World-üzletekről ismert Dixons Group is jelen van. A nagyok párharcának már számos jó nevű áldozata volt, terjeszkedésüknek és agresszív árpolitikájuknak esett áldozatul például a Keravill vagy a Murányi. Ennek ellenére az 1989-ben még Elektro Computer Kft. néven alapított vállalkozás nem csak talpon tudott maradni, de meg is erősödött. A vállalkozásnak ma már országszerte 54 üzlete van, és nemrégiben a fővárosban is megjelent. A tavaly 28 milliárd forintos árbevételt elérő Elektropont vette át például a Sugár Üzletközpontban és a Duna Plazában az egykori Keravill-boltokat. Takács Tibor elnök-tulajdonos szerint sikerük, eredményeik mögött a versenytársaiknál szakszerűbb kiszolgálás áll. Tapasztalataik szerint ugyanis ahol szakképzett eladók személyre szóló tanácsokkal várják a vevőket, ott az emberek szívesebben vásárolnak, és többet hajlandók költeni. (A Murányi is erre épített, de végül belebukott a terjeszkedésbe. - A szerk.)
Az Elektropont további hálózatbővítést tervez, és Magyarországon piacvezetővé szeretnének válni. Az elnök szerint az új tulajdonos európai szintű tapasztalata és tőkeereje lehet a gyors növekedésük záloga. Persze a tulajdonszerzés az EP-nek is hasznára válik. Az eddig 13 országban jelen lévő, tavaly 5,7 milliárd eurós árbevételt elérő német cégnek ugyanis könnyebb és olcsóbb egy már piacon lévő vállalkozásban tulajdonrészt szerezni, mint önálló hálózatot építeni. Hartmut Haubrich, az EP elnök-vezérigazgatója szerint a mostani lépés illeszkedik terjeszkedési stratégiájukba. Magyarország ugyanis óriási lehetőségeket rejtő piac, a dinamikusan növekvő Elektropontot pedig ideális stratégiai partnernek tartják.