Hamburg-München 20 perc
Mindenki ismeri a lökhajtásos repülőgépektől eredő hangrobbanást. Ez a hangsebesség átlépésekor következik be. (A földfelszínen mintegy 1200 km/óra a hangsebesség.) Ilyen sebességen repülve, a légtömegek összesűrűsödnek a gép orr-részén, a hajtóműveken és a hordfelületeken, és kúpalakú nyomásfrontot hoznak létre, amely a géppel együtt halad, és a földön hangrobbanásként jelentkezik. Több tervezőiroda dolgozik olyan konstrukciókon, amelyekkel mérsékelhető a hangrobbanás.
A Northrop Grumman cég például hátrafelé kiszélesítette F-5E vadászrepülőgépének a törzsét, és ezáltal 20 százalékkal sikerült csökkenteni a hangrobbanás hangerősségét. Más módszert alkalmaz a Lockheed Martin cég QSST (quiet small supersonic transport - csendes kis szuperszonikus utasszállító) jelű, 12 üléses gépénél. A repülő orrát kihegyesítették, a hátsó rész a szokottnál bonyolultabb lett. A szélcsatornás teszteken már jól szerepelt az elképzelés, azonban a sorozatgyártásra legalább 2012-ig várni kell. Ha sikerül a vállalkozás, a mini Condorde húsz perc alatt juttathat el utasokat a németországi Münchenből Hamburgba.
Jelentõsen mérsékeli a hátsó légterelõ e mini Concorde hangrobbanásának hatását