A német autóipar készül a hibrid járművek sorozatgyártására
"Abból kiindulva, hogy a fosszilis energiahordozók ára folyamatosan tovább növekszik, lépésről lépésre fel kívánjuk számolni a függőséget, és kutatási erőfeszítéseinket az etanol és egyéb más biomasszából vagy hasonló megújuló forrásokból kinyerhető üzemanyagok előállítására összpontosítjuk " - nyilatkozta az ágazat képviseleti szervezete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) elnöke.
Bernd Gottschalk csalódását fejezte ki a "háromliteres autó" piaci sikertelensége miatt.
Az autógyártók ennek ellenére is teljes termékspektrumukban az átlagfogyasztás csökkentésére törekszenek. Ez a törekvés az etanol és más üzemanyag pótló anyagok hozzákeverésével együtt az olaj iránti kereslet, és ezáltal annak árának csökkenéséhez vezethet.
A VDA elnöke kihangsúlyozta, hogy a benzinkúti árakról folyó viták során nem szabad elfeledkezni arról, hogy az olajtársaságok által végrehajtott áremelésekből az állam is komoly hasznot húz.
Ferdinand Dudenhöffer, a Gelsenkirchen-i autóipari műszaki főiskola professzora szerint a belsőégésű motor még 30-40 évig meghatározó szerepet fog játszani. A hidrogén- és üzemanyagcellás meghajtásra való áttérés fokról fokra történik, és legalább 15-20 évet vesz majd igénybe.
Véleménye szerint a következő frankfurti autószalonon számos német autógyár mutat majd be hibrid üzemű járműveket, és 2008-tól meg is kezdik sorozatgyártásukat és piaci forgalmazásukat.
(MTI)