Civil össztűz az M0-ásra
Délelőtt a Miniszterelnöki Hivatal előtt a Csömör-Árpádföld közötti szakasz megépítése és az engedélyezési eljárások során elkövetett jogsértések ellen tiltakozott négy civil szervezet, képviselőik pedig petíciót juttattak el Gyurcsány Ferenc kormányfőnek. Gellért Miklós, a demonstráció egyik szervezője, a SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület elnöke elmondta, azért fordulnak az európai szervezetekhez, mert szeretnék felhívni a figyelmet a kohéziós alap támogatásával, illetve az Európai Beruházási Bank finanszírozásában tervezett útszakasz építéséhez kapcsolódó tiltakozásukra, az eljárások során elkövetett jogsértésekre. Panaszukat csaknem ötezer aláírással nyomatékosítják. A civilek kifogásolják, hogy a Csömör és Árpádföld között tervezett M0-ás szakasz túl közel van a lakóházakhoz, s így károsítja a környezetet.
Kora este hasonló indokokkal demonstrált Észak-Budán az S. O. S. Békásmegyerért Egyesület a Levegő Munkacsoport támogatásával. Ők azt követelik, hogy ne építsék meg az M0-ás északi szektorának a III. kerület határába tervezett szakaszát. Nem sokkal a demonstráció után kezdődött az a - sorozatos bekiabálások miatt majdnem az elején félbeszakadt - lakossági fórum, melyet Tarlós István polgármester azért hívott össze, hogy a közlekedési tárca, a Nemzeti Autópálya Rt. és a tervezők tájékoztatásából megismerhessék az említett szakasszal kapcsolatos elképzeléseket. A polgármester szerint szükség van a körgyűrű észak-budai szakaszára is, ám azt csak a kerület határától legalább 350 méterre, vagy alagútban tudják elképzelni. Ellenkező esetben saját közigazgatási területekre változtatási tilalmat rendelnek el.
A fórumon kiderült: a jelenlegi öt-hat változat mindegyike hidakkal és egy rövidebb, illetve hosszabb alagútszakasszal számol a Duna-híd és a 10-es út között. A végleges nyomvonal kiválasztása, az önkormányzatokkal történő egyeztetése és az engedélyek beszerzése után kezdődhet az építkezés, legkorábban 2008-ban. Ha ősszel jogerőssé válik a Duna-híd építési engedélye, az átkelő a pesti és a budai levezetésekkel 2007 végére készülhet el az eredetileg tervezett 2006-os dátum helyett.