Bűnök - fehéren-feketén
Pedig Robert Rodriguez, Frank Miller és Quentin Tarantino (mint vendégrendező) mozija a maga nemében igazi gyöngyszem, vannak, akik egyenesen a Ponyvaregény forradalmi hatásához hasonlítják. Ami elvitathatatlan: Hollywood történelmének legeredetibb képregény-adaptációjáról van szó, végre valaki vette a fáradságot és megmozgatta a fantáziáját, és megálmodta, milyen is lenne, ha egy comicsalapanyagot torzítások nélkül mozgóképpé alakítunk át. Az eredmény annyira pazar lett, hogy a filmet még a cannes-i mustra versenyébe is beválogatták. Bár díjat nem kapott, hangos volt a reakció.
A budapesti filmrajongók abban a kiváltságos helyzetben voltak, hogy ez volt az első európai nagyváros, ahol kereskedelmi forgalomba került a Sin City. Sajnos Cannes messze van, a képregény-alapanyag sem ismert, így az érdeklődés is mérsékelt a mű iránt. Legalább a sztárok becsalogathatták volna az embereket, de úgy tűnik, a moziba nem rendszeresen járók letudták a dolgot a pár hete futó Star Warsszal.
Apropó szereposztás. Robert Rodriguez mindig is híres volt arról, hogy összegyűjti a "legrosszabb arcú" színészeket, gondoljunk csak a már kultikus Desperadóra. Most is felfedezett egyet: a Sin Cityvel Mickey Rourke ismét középpontba került. Ez legalább akkora visszatérés, mint anno John Travoltáé volt a Ponyvaregénnyel. Reméljük, hasonlóképpen él a lehetőséggel.