M7-M3-as: másfél óra kocsival
A sor az M1-M7-es autópályák közös bevezetőjén, a dél-budai tehermentesítő úton és a 6-os úton is csak lépésben haladt. Mivel a Nagyszőlős utcai felüljáró felújítása szeptemberig tart, a tegnapi helyzet állandósulására lehet készülni. Még a számba jöhető igen kevés menekülési irány is zsúfolásig megtelt.
Útfelújítások miatt volt hatalmas a dugó a Bem rakparton és a Budai alsó rakparton is. Az alsó rakparton a Margit hídtól egészen az Erzsébet hídig állt a forgalom, s csak igen lassan mozdult a kocsisor. A forgalmi káosz elhúzódott, késő délelőttig tartott, csaknem egybeért a délutáni csúcsidőszakkal. Mivel az útfelújítási munkák szeptemberig tartanak, forgalmi káoszra is nagyjából addig lehet számítani. Szakemberek reménykednek, az idén is sokan mennek nyaralni, s ha kiürül a város, oldódik a dugó is. Abban azonban csaknem mindenki egyetért, hogy az utakat fel kell újítani, s minden évben legalább ennyit - összesen nyolcvan kilométert -, vagy ennél is többet kellene átépíteni.
De tegnap még ott sem lehetett mindenhol tempósan haladni, ahol éppen nem dolgoztak útfelújítók. A pesti oldalon, a Hungária körút Salgótarján utcai szakaszán egy kisiklott 1-es villamos nehezítette a közlekedést. A szerelvény helyett buszok szállították az utasokat, a plusz- járművekkel terhelt útvonalon lelassult a haladás.
Nem sikerült az ígéreteknek megfelelően megcsinálni a Vágány utcát. Mint arról tegnap beszámoltunk, múlt pénteken gondosan körbevágták a kátyúkat (eredmény: eltűnt az út fele), majd minden figyelmeztetés nélkül otthagyták, de azzal nyugtattak, hogy tegnap reggelre kész lesz. Nem lett kész. Talán ma reggelre...