Búcsúzik a VW Lupo és az Audi A2

Nagy reklámkampánnyal beharangozott két attraktív modelljének leállítását tervezi a Volkswagen-konszern: júniusban a szupertakarékos VW Lupo és a szuperkönnyű A2-es Audi búcsúzik a gyártószalagtól. Hiába fogyasztott keveset, hat év óta csak harmincezret vásároltak a Lupo 3L TDI Volkswagenből, mert a száz kilométerenként három liter gázolajjal is megelégedő, 1,4 literes dízelmini túlságosan drága volt. A legfrissebb német árlistán 15,1 ezer euróért kínálták a különleges technológiával gyártott kocsit. Ennél kevesebb pénzért egy számmal nagyobb, ötszemélyes, igaz, valamivel iszákosabb, ám jóval felszereltebb dízel Polót lehet venni.

A könnyűszerkezetes Lupo menetkész tömege csak 830 kilogramm: alumínium és magnézium ötvözetből készült a hátsó ajtó, a kormánykerék, mind a négy ülés váza, a futómű és a fék alkatrészei, valamint a kerekek, a diétát a vékonyabb ablaküvegek és alacsonyabb súrlódású abroncsok mellett a kisebb légellenállást eredményező csökkentett karosszériahézagok, a módosított légbeömlő nyílások valamint a tíz milliméterrel kisebb hasmagasság is segítette. A 3L Lupo nyolcvan nap alatt kerülte meg a Földet, és 33 333 kilométeres útján mért átlagfogyasztása 2,99 liter gázolaj volt. 2003-ra ígérte a konszern korábbi elnöke, Ferdinand Piech az egyliteres fogyasztású Volkswagent, ám a nagy terv nem valósult meg, pedig a programra 20 millió márkát költött a német cég, a költségek felét az EU fizette. Magyarországon 3,7 millió forintért kínálták a Lupo 3L TDI változatot, amelyből idén és tavaly már egyetlen darabot sem értékesítettek.

A nyári leállás előtt búcsúzik a sorozatgyártástól a német Volkswagen konszernhez tartozó Audi A2-es modellje is. Az AL2-es, vagyis alumínium vegyjelű tanulmánymodellként bemutatott, majd első sorozatgyártású kompakt alumíniumautóból hat év alatt 175 ezer készült a neckarsulmi üzemben, ahol a továbbiakban már csak A8-as luxuslimuzinokat gyártanak. Az alumínium az acélnál kisebb tömegű és könynyebben újrahasznosítható, ám a környezet védelme szempontjából élenjáró technológia, magas költsége még a nagyobb kategóriákban is nehezen érvényesíthető.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.