Benzinár a csúcson, autópiaci forgalom a mélyben

Minden hetedik vevőjét elvesztette a magyar piacon működő közel negyven autómárka, amelynek összesített forgalma az év első öt hónapjában 13 százalékkal csökkent. Így nem csoda, hogy a forintgyengülés ellenére egyelőre csínján bánnak a drágítással.

A pesszimista előrejelzéseket is alulmúlják az idei értékesítési számok: 2005 első öt hónapjában 13 százalékkal estek az új személyautó-eladások, ami éves szinten 180 ezres darabszámot vetít előre, miközben tavaly 207 ezer új személygépkocsit értékesítettek itthon. 2005 áprilisában 20 százalékkal kevesebb új személyautó kelt el itthon, május végéig a nem végleges adatok szerint összesen 75 ezer.

Egyelőre nem érezni a forintgyengülés hatásait az autópiacon - körkérdésünkre erről tájékoztattak a Suzuki, az Opel, a Skoda, a Peugeot, a Renault, a Ford, a Volkswagen, a Chevrolet, a Toyota, a Seat, a Fiat és Audi márka képviselői is. Egy nagyobb mértékű forintgyengülés is csak hónapok múlva jelentkezne az árakban. Az importőrök szerint a telített piacon egyébként sem lehet automatikusan érvényesíteni az árfolyamváltozásokat, mert nagy a harc a vevőkért, és különösen a meghirdetett nyári kampányok alatt nem akarnak árat emelni, hiszen a járműeladás leggyengébb szezonja egyébként is a legmelegebb néhány hónap.

A májusi akcióknak köszönhetően több modell ára csökkent, miközben a forgalom alig nőtt, és a kampányok lecsengésével a kereskedők tapasztalatai szerint ismét kihalnak a szalonok. Jelenleg is tízezernél nagyobb raktárkészletből lehet válogatni.

A márkák és modellek listáját továbbra is a Suzuki vezeti. Tihanyi Tamás a cég kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, hogy az év első öt hónapjában 16 ezer autót adtak el, ez egy százalékkal több, mint tavaly. Továbbra is az Ignis a húzómodell, ebből a típusból idén nyolcezer kelt el, de jól debütált az új Swift is, amelyből Magyarországon már több mint 5300-at adtak el.

A második helyen álló Opel 8221 új személyautót értékesített, Wolf Károly, a General Motors magyarországi régiós igazgatójának elmondása szerint ez nagyjából a tavalyival azonos szám. Astrából 5100 kelt el, ebből közel négyezer volt a Classic változat.

Az év első öt hónapjában a Ford 5767 új személyautót helyezett forgalomba, ez 6,17 százalékos növekedést jelent, legkeresettebb Focusból 2430 kelt el, ami 17 százalékos növekedést jelent. Molnár Viktor, a Ford Motor Hungária ügyvezető igazgatója szerint január-májusi időszakban a tíz legnagyobb importőr közül csak három tudta növelni eladásait Magyarországon.

Lupo és A2: hiába volt kicsi az étvágyuk, túl drágának bizonyultak
Lupo és A2: hiába volt kicsi az étvágyuk, túl drágának bizonyultak
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.