Az idei első negyedévben a világon összesen 180,6 millió mobiltelefont adtak el, ami a tavalyihoz képest 17 százalékos növekedés - állapította meg a Gartner piackutató cég, amely felfelé módosította idei forgalmi előrejelzését.
Tovább nőtt a mobileladás
A Gartner szerint 2005-ben 720 helyett 750 millió mobiltelefont adnak majd el, és ez 13 százalékos növekedést jelentene. A fellendülést pedig elsősorban nem az új előfizetők, hanem a meglevő mobilhasználók mozgatták, akik új készülékeket vásároltak. Az eladásokon tovább lendített, hogy Kínában az első naptári negyedévre esik az újév, ami ott az egyik legfontosabb ajándékozási alkalom.
A gyártók közül a Nokia piaci részesedése annak ellenére nőtt, hogy a cég igen gyengén teljesített az Egyesült Államokban, de Kínában mégis népszerűek voltak. A Gartner adatai szerint a finn cég 54,9 millió készüléket adott el, és ezzel 30,4 százalékra növelte befolyását.
Utóbbi hat évének legrosszabb negyedévét a Siemens zárta, a német cég részesedése 8 százalékról 5,5 százalékra zuhant vissza. Amint az ismert, a Siemens mobiltelefonos részlege közül elég sok a bizonytalan tényező, a veszteséges üzletág esetleges eladásáról jelenleg is folynak a tárgyalások. A Sony Ericsson - némileg elmaradva még a Siemens mögött is - csupán a rangsor hatodik helyét szerezte meg. A Gartner adatai szerint a Siemens 9,943 millió mobiltelefont adott el, míg a Sony Ericsson csak 9,9 milliót.
(forrás: hwsw.hu)