Gyorsít a Logan
Az Erdélyi Riport hetilap pedig arról számolt be, hogy a Dacia-Renault csoport idei első három havi exporteredményei szerint a román autógyártó az első negyedévben 19.340 Dacia Logant vitt ki az országból, s ez a Logant a romániai autóexport terén az első helyre emeli.
Silviu Sepciu, a pitesti-i gyár sajtószóvivője megerősítette, hogy az országból eddig kivitt 30.489 személyautóval a külföldön értékesített Logan húzóerőt képvisel. „Pillanatnyilag a Logant 13 országban forgalmazzák, de az év végére több mint 35 országban fogják értékesíteni. A 2005-re kitűzött objektív cél, hogy az év végéig 60 ezer fölé emelkedjen a Románia határain kívül eladott Loganok száma. A vállalat hosszú távú tervei között évi egymillió Logan értékesítése szerepel, 2010-től” – emelte ki a sajtószóvivő.
A tervezett egymillió darabból mintegy 200 ezret a mioveni-arges-i Dacia gyárban állítanának össze, a többit pedig a világ különböző országaiban elhelyezett gyártóüzemekben: Oroszországban, Marokkóban, Iránban, Kolumbiában, Indiában és Brazíliában.
Francois Fourmont, a Dacia-Renault elnöke leszögezte: „2005 végétől a constantai kikötőből Irán felé is kezdetét veszi az export, míg 2007-ben a mioveni-i központnak India lesz a legfőbb célpontja.” A modell 2004 szeptemberi megjelenése óta összesen 50 ezer darabot adtak el Romániában és külföldön. A gyártókapacitás bővülését és modernizálását eddig 843,4 millió dollár értékű beruházás szolgálta, míg 2006-ig ez az összeg a Renault szándékai szerint további, több mint 300 millió euróval nő.