Hétszáz szegregált általános iskolai osztály van Magyarországon
Az ilyen osztályokban kisebb a technikai felszereltség, a tanárok szakos képzettsége magasan elmarad az átlagtól - mutatott rá Daróczi Gábor, aki szerint probléma az is, hogy a roma és a nem roma tanulók "nem látják egymást, nem tanulnak együtt", és így nagyon könnyen előfordulhat az, hogy felnőtt korukban mindenféle ködös gondolataik lesznek a másikról.
A miniszteri biztos, az Ec-Pec Alapítvány Minőségi közoktatással a szegregáció ellen című konferenciáján szólt arról is, hogy Magyarországon gyenge az iskolák ellenőrzési rendszere.
A tanfelügyelői rendszer 1985-ben megszűnt, s "jelen pillanatban az iskolák belső dolgaiba rettenetesen nehéz bepillantást nyerni" - mondta Daróczi Gábor, rámutatva arra, hogy a szaktárca is csak az Állami Számvevőszéken és az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközponton keresztül tud információkhoz jutni.
Ürmös Andor, az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium roma integrációs főosztályvezetője pozitívumként értékelte, hogy ma már Magyarországon nyíltan lehet társadalmi és jogi diskurzust folytatni a szegregáció kérdésköréről.
(MTI)