A BMW megelőzte a Mercedest

Jelenleg egyértelműen a BMW vezet a két német presztízs márka közöttdúló piaci küzdelemben - jelentette ki Willi Diez az Institut fürAutomobilwirtschaft autóipari kutató intézettől. A Mercedes azonban márgyűjti az erőt a második félévben indítandó ellentámadáshoz.

Átalakulóban van a magas árkategóriába tartozó luxus gépjárművek piaca. Egyre több gyártó igyekszik részesedést kihasítani magának egy szeletet a magas nyereség rátát ígérő tortából. Az árverseny tehát ebben a kategóriában is eluralkodott a piacon, amit csak súlyosbít a nyersanyag árak folytatódó emelkedése, valamint az euró árfolyamának kitartó erősödése is.

Tavaly a BMW csoport márkái (BMW, Mini, Rolls-Royce) forgalomban megelőzték a Mercedes Car Group márkáinak (Mercedes, Smart, Maybach) forgalmát. Az idei első negyedévben az olló csak tovább nyílott. Miközben a BMW forgalma jó nyolc százalékkal 292.207 autóra emelkedett, a Mercedes csoport eladásai hét százalékkal 246.968-ra csökkentek. A BMW csoport vivőmárkája a BMW autók forgalma első alkalommal haladta meg a Mercedes autók forgalmát. A lipcsei BMW gyár jövő héten esedékes megnyitásával a különbség csak fokozódhat.

A BMW és a Mercedes a nyereség terén is messze eltávolodott egymástól. A müncheni konszern az első negyedévben az új modellek bevezetési költségei, a gyenge dollár árfolyam és a magas nyersanyag árak miatt adó előtti eredményének öt százalékos csökkenését volt kénytelen elkönyvelni 812 millió euróra, a Mercedes viszont a smart leányvállalatánál jelentkező problémák és egy visszahívási akció költségei miatt 954 millió euró üzemi eredmény szintű veszteséget szenvedett el.

A szakértők ennek ellenére is optimistán tekintenek a Mercedes jövője elé. "A minőségi problémák gyors kezelésével egykettőre túl lesz a dolgon" - véli Diez. Az új B- és R-osztály bemutatásával, valamint az M- és S-osztály modellfrissítésével a Mercedes piaci offenzívát kezdeményez. A program piaci eredményeinek jelentkezése 2006-ban várható.

A modellfrissítésre nagyon is szüksége van a német autógyáraknak. Legfontosabb külföldi piacukon az Egyesült Államokban késhegyre menő harc dúl a luxus járművek kategóriájában is. Egyetlen gyártó sem engedheti meg magának, hogy ne kínáljon kedvezményeket, ne vegyen igénybe piaci ösztönző eszközöket. Ezt még a BMW-nek is be kellett látnia. Igaz, nem kényszerül akkora kedvezmények nyújtására mint konkurensei és azokat is főként kifutó modelljeire hirdeti meg.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.