A KPMG 16 ország 330 szállodájában végzett nemzetközi felmérése szerint az utazni vágyók az esetek 58 százalékában olcsóbban tudtak szobát foglalni valamelyik indirekt csatornán keresztül, mint bármelyik közvetlen úton.
Online legolcsóbb a hotelszoba-foglalás
A közlemény szerint ezen belül az esetek 36 százalékában az online ügynökségek, míg 22 százalékában a vállalati szerződött ügynökségek bizonyultak a legolcsóbb szobafoglalási lehetőségnek.
A direkt csatornák 42 százalékban mutatkoztak a legolcsóbb szobarendelési forrásnak, ezen belül a szállodai honlap 19 százalékkal, a telefon 14 százalékkal, míg a szállodalánc központi foglalása 9 százalékkal részesedett.
Az értékesítés főbb elemeit vizsgálva a felmérés Ausztrália, az Egyesült Államok, valamint Magyarország és a Cseh Köztársaság szállodáit minősítette a legjobbnak.
Magyarországon például a diszkont-légitársaságok jelentősen növelik az utazók számát, és néhány hotel kiugró vendégszám-növekedést tapasztalt az elmúlt évben Nagy-Britanniából és Skandináviából, vagyis azokból az országokból, ahol a legnépszerűbbek a fapadosok.
A szállodák világszerte a közvetlen, elsősorban online szobafoglalásra kívánják ösztönözni vendégeiket, és ennek megfelelően fejlesztik értékesítési stratégiájukat, ám ennek ellenére tovább nő az internetes közvetítő ügynökségek szerepe.
Kelet-Európában, Magyarországon, Csehországban és Oroszországban ugyanakkor a különböző csatornákon kínált szobák árai kevésbé térnek el egymástól, és közvetlenül a szállodánál keresve van nagyobb esély olcsóbban szobát szerezni, főként azért, mert a régióban a disztribúció még kevésbé kifinomult.
A felmérés egyágyas szobák árait hasonlította össze, amelyeket a szálloda különböző csatornákon kínált üzleti utazóknak, hét közben.
(forrás: MTI)