Atkári szembefordult a koalícióval
Kétszer is összetűzésbe került a saját frakciójával, valamint a várost vezető koalícióval az SZDSZ-es Atkári János, korábbi gazdasági főpolgármester-helyettes. A politikus javaslatára először vizsgálóbizottság létrehozásáról döntöttek a városatyák. Atkári szerint annyira késésben van a 180 milliárd forintba kerülő csepeli szennyvíztisztító építése, hogy Budapest elveszítheti az uniós támogatást, ami a remények szerint eléri a projekt költségének 60 százalékát. A vizsgálóbizottság megszavazása után Bőhm András SZDSZ-frakcióvezető javaslatára rögtön vissza is vonták a városatyák a döntést.
Atkári a főváros tavalyi gazdálkodásáról szóló beszámoló, vagyis a 2004-es zárszámadás vitája kapcsán is vitába keveredett a koalícióval. A most már csak a helyi adókkal foglalkozó főpolgármester-helyettes kifejtette: nem igaz, hogy nem lazul a korábbi feszes költségvetési politika a fővárosban. Atkári élesen bírálta a városházi átszervezéseket, többek között haszontalannak tartva a - politikusokból álló - bizottságot, amely a nagyberuházásokkal foglalkozik. Atkári szerint a beruházások 34 százalékos teljesülési aránya - amely miatt az ellenzék is bírálta a várost vezető koalíciót - "a hivatalvezetés súlyos fogyatékosságára" vezethető vissza.
Szeptembertől közös bérletet válthatnak az utasok a Budapesten belül közlekedő BKV-, Volán- és MÁV-járatokra. A tegnap ellenszavazat nélkül elfogadott Budapesti Közlekedési Szövetség első lépése a hagyományos BKV-bérletnél tíz százalékkal drágább közös szelvény bevezetése lesz. Az agglomerációból bejárók azonban spórolhatnak azzal, hogy csak Budapest határáig kell vonat- vagy buszjegyet váltaniuk. Jövő januártól a teljes hálózatra érvényes lesz az egységes bérlet, 2010-ig a csipkártyás jegyrendszerrel pedig létrejön a teljes tarifaközösség.
Összesen 170 új metrókocsi beszerzésére ír ki pályázatot a főváros - döntött a koalíciós városatyák szavazatával a közgyűlés. A járművek közül 110 a 2-es, a többi pedig a majdani 4-es vonalon közlekedik majd. A beszerzés 37 milliárd forintba kerül. Vajda Pál szerint az együttes járművásárlással az olcsóbb megoldást választotta a főváros. Az új kocsik a tervek szerint 2007-től érkeznek Budapestre.
A tanárok, szülők és diákok demonstrációja ellenére négy szakközépiskola összevonásáról, illetve megszüntetéséről döntött szerda késő este a Fővárosi Közgyűlés, az MSZP-SZDSZ koalíció szavazataival. Schiffer János (MSZP), oktatásért felelős főpolgármester-helyettes szerint az összevonással nem éri hátrány a tanulókat, a főváros viszont megtakarít 800 millió forintot, amelyet visszaforgat az oktatási ágazatba.