Szegeden telefonos segítőket toboroznak
Ha van elég ember, éjjelenként két vonalon is fogadják a hívásokat. Ahhoz, hogy a nap minden órájában biztosítva legyen az ügyelet, legalább ötven emberre volna szüksége a szolgálatnak. Az utánpótlás képzését a lemorzsolódás viszonylag nagy aránya indokolja. A munkatársak ugyanis karitatív jelleggel segítenek: fizetést nem kapnak, és mindenki annyi ügyeletet vállal, amennyi a szabadidejéből kitelik. Az efajta önkéntes munkára napjainkban sajnos kevés a jelentkező, de Szegeden bíznak abban, hogy mégis találnak olyan önzetlen embereket, akik szabadidejükben szívesen segítenek az arra rászoruló embertársaikon.
A jelentkezőknek 60 órás önköltséges önismereti tréninget szerveznek, ahol kiderül: beállítottságuk és lelki alkatuk alkalmas-e a krízisben lévők - olykor öngyilkosságra készülők - hívásainak fogadására. A tréninget elvégzők további elméleti és gyakorlati képzését már a szolgálatot működtető alapítvány finanszírozza. Egy újabb 60 órás képzés keretében pszichológiai és pszichopatológiai alapismereteket, kommunikációs módszereket, konfliktuskezelést tanulnak, majd mentálhigiénés szakemberek által vezetett szituációs gyakorlatok során sajátítják el a segélyszolgálatnál elengedhetetlen ismereteket. Az évente több ezer hívást fogadó szolgálatnál egyébként több olyan ember is dolgozik, aki valaha maga is segítségkérő hívó volt.