Bukás bukás hátán

Bár a Robotok című 3D animációban elviekben lenne néző. Nem is akárki rendezte. Chris Wedge, aki Nyuszkó (Bunny) című Oscar-díjas rövidfilmjével, és még inkább világszerte nagy sikert aratott Jégkorszak című egészestés animációs filmjével beírta magát az animációtörténet nagykönyvébe, ismét nagyot akart dobni.

Robotok című alkotásában egyedülálló univerzumot teremt: olyan világot, amelynek lakói valamennyien mechanikus lények. Hát igen, ez az egyébként zseniális alapötlet, hogy tárgyakat ruházzunk fel emberi képességekkel, hogy az ember azonosulhasson akár egy lámpaoszloppal is, nem teljesen eredeti. A Toy Storytól kezdve ezt nyomja a John Lasseter vezette Pixar Stúdió. (Most éppen a Cars című produkción dolgoznak, amelyben autók stresszel és frusztrációkkal teli világába pillanthatunk be.) Ha pedig valami nem az eredeti, lehet bármilyen jó, akkor is csak koppintás. Arról nem is beszélve, hogy ha lassan három-négyhavonta jönnek ilyen filmek, egyre kevésbé számít "nagy számnak". Amit most tudunk mondani, hogy a Robotok bő 13 ezer nézője 517 vetítés alatt édeskevés a műfaj többi darabjának népszerűsége mellett.

A hét nagy bukásainak a sorát szaporítja a Zűrhajó című német sci-fi-paródia. Aki figyelmesen elolvassa a bevezető történetet, miszerint egy Suprise nevű űrhajónak, amelynek bizonyos Kork kapitány a parancsnoka, meg kell mentenie a Marsot, már sejtheti, hogy itt nem akármiről van szó. Eléggé bátor dolog egy Star Trek- paródiát nagy kópiaszámmal forgalmazni, amikor maga a kiröhögött alapanyag sem olyan népszerű hazánkban. Arról még nem is beszélve, hogy az egész olyan rettenetesen gagyi, hogy Pirx kapitány kalandjai ehhez képest filmtörténeti műremek. Az pedig már etikai kérdés is, hogy ki mennyire tartja azt viccesnek, ha egy film csaknem összes szereplője homoszexuális és retardált egyben.

A hétre jutott egy-két futottak még kategóriájú, a lista közelébe sem jutó premierművek is. Wes Anderson például a Tenenbaum, a háziátok című gigantikus buktája után rögtön készített egy másikat: az Édes vízi élet anynyira érdektelen munka, hogy még a benne szereplő sztárok is legszívesebben letagadnák. De csúfosan elhasalt Pejó Róbert Adrián a filmszemlén és Berlinben is díjazott romadrámája, a Dallas, Pashamende is: úgy látszik, aki kíváncsi volt rá, már megnézte. És nem sült el jól Mel Gibson vitatott Jézus-mozijának, A Passiónak húsvéti újraélesztése sem.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.