Megindultak a kínaiak?
A Magyar Turizmus Rt.-től kapott információ szerint a kínai utazók háromnegyede szabadidős turista, a fennmaradó negyedrész üzleti úton vesz részt. A leggyakoribb úticél természetesen Ázsia, a kiutazók 82 százaléka a „közelben marad”, az utazások 14 százaléka irányult tavaly Európába.
A kínaiak utazási szokásaira jellemző, hogy a külföldi utak 57 százaléka valósul meg utazásszervezők, közvetítők segítségével. Az internetet a kínai kiutazóknak egyelőre csak 13 százaléka használja, ezen belül az on-line foglalók aránya 3 százalékot tett ki a legutóbbi összegzéskor, míg 10 százalék információt keresett a világhálón.
Az egy útra eső költés 2003-ban 1900 euró körül alakult, ami jelentősen meghaladja az amerikai (1400 euró körüli) és az európai kiutazók (900 euró körüli) hasonló mérőszámát.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Magyarországra 2004. január és december között 25.255 kínai látogató érkezett, ami 95 százalékos növekedést jelent a 2003. évhez viszonyítva.
(eurohirek.hu)