Épül az M7-es, pusztul a 7-es

Április végén megkezdődik az M7-es autópálya Nagykanizsa és Becsehely közötti szakaszának építése. A sztrádaépítés miatt nem jut elég pénz a főutak karbantartására.

Április végén megkezdődik az M7-es autópálya Nagykanizsát Becsehellyel összekötő tizennyolc kilométeres szakaszának építése - tudtuk meg Marton Gábortól, a Nemzeti Autópálya Rt. osztályvezetőjétől azt követően, hogy csütörtökön átadták a kivitelezőnek a munkaterület egy részét.

Az M7-es sztráda új szakasza Nagykanizsát észak felől kerüli meg, majd délnyugat felé kanyarodva csatlakozik a múlt év végén átadott, Becsehely és Letenye közötti gyorsforgalmi úthoz. A 35,1 milliárd forintos beruházás - amelynek kivitelezője a Betonút Rt. - várhatóan a jövő év november harmincadikáig fejeződik be. Addigra a tervek szerint elkészül a Letenye és az országhatár között még hiányzó egy kilométeres sztrádaszakasz is, így a jövő év végén Nagykanizsától a határig autópályán lehet utazni.

A Nagykanizsa és Becsehely közötti szakasz átadását késleltetheti az, hogy a kijelölt nyomvonalon még nem fejeződött be a kisajátítási eljárás. Csúszást okozhat az is, hogy a Nagykanizsa és Becsehely között fekvő Sormás polgármestere, Póczai Zoltán már az építkezés kezdete előtt bejelentette: ha a kivitelezők nem tesznek meg mindent azért, hogy a teherautók ne száguldozzanak a településen átvezető úton, törvényes lehetőségeikkel élve akadályozni fogják a beruházás megvalósítását.

Sashalmi Ernő, a Betonút Rt. kivitelezési vezetője szerint legkésőbb június végére befejeződik a kisajátítási eljárás, addig pedig a már állami kézbe került területeken dolgozhatnak, így emiatt nem várható csúszás. Hozzátette: mindent elkövetnek azért, hogy az építkezés a lehető legkevésbé zavarja a sztráda közelében fekvő települések lakóit, s az esetleges károkat megtérítik.

Miközben hamarosan felsorakoznak a munkagépek az M7-es autópálya újabb Zala megyei szakaszának megépítéséhez, sokan attól tartanak: mire elkészül a 7-es számú főútvonalat tehermentesítő sztráda, egyszerűen nem marad országút. A 7-es számú főútvonal Zala megyei szakasza ugyanis katasztrofális állapotban van. Évről évre több, mélyebb és veszélyesebb kátyú, nyomvályú tarkítja az aszfaltot. Több szakaszon már hatvan kilométeres sebességkorlátozást vezettek be az úthibák miatt.

Halász Tibor, a Zala Megyei Közútkezelő Kht. főmérnöke tudósítónknak elmondta: a főút több megyei szakasza azonnali felújításra szorulna, a korszerűsítésre azonban belátható időn belül biztosan nem lesz pénz. Mint mondta, csak Nagykanizsa és a zalai-somogyi megyehatár közötti szakasz felújításához másfél milliárd forintra lenne szükség, de a közútkezelő idei költségvetése mindössze négyszázmillió forint. A főmérnök hozzátette: többször kérték a közlekedési tárcától, hogy az autópálya-építéssel egy időben újítsák fel a főútvonalat, de eddig elutasító választ kaptak.

A legoptimistább becslések szerint is legkorábban csak 2007 végén lehet Budapesttől egészen a horvát határig végig autópályán hajtani. A tervek szerint 2006 őszére már Budapesttől Balatonkeresztúrig tart az M7-es, s addigra elkészül a Nagykanizsa és a horvát határ közötti szakasz is. A legutolsó, a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszra még biztosan több mint két évet kell várniuk az autósoknak.

Sokáig kell még lassítani, kátyúkat kerülgetni a 7-es út Zala és Somogy megyei szakaszán
Sokáig kell még lassítani, kátyúkat kerülgetni a 7-es út Zala és Somogy megyei szakaszán
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.