Épül az M7-es, pusztul a 7-es
Április végén megkezdődik az M7-es autópálya Nagykanizsát Becsehellyel összekötő tizennyolc kilométeres szakaszának építése - tudtuk meg Marton Gábortól, a Nemzeti Autópálya Rt. osztályvezetőjétől azt követően, hogy csütörtökön átadták a kivitelezőnek a munkaterület egy részét.
Az M7-es sztráda új szakasza Nagykanizsát észak felől kerüli meg, majd délnyugat felé kanyarodva csatlakozik a múlt év végén átadott, Becsehely és Letenye közötti gyorsforgalmi úthoz. A 35,1 milliárd forintos beruházás - amelynek kivitelezője a Betonút Rt. - várhatóan a jövő év november harmincadikáig fejeződik be. Addigra a tervek szerint elkészül a Letenye és az országhatár között még hiányzó egy kilométeres sztrádaszakasz is, így a jövő év végén Nagykanizsától a határig autópályán lehet utazni.
A Nagykanizsa és Becsehely közötti szakasz átadását késleltetheti az, hogy a kijelölt nyomvonalon még nem fejeződött be a kisajátítási eljárás. Csúszást okozhat az is, hogy a Nagykanizsa és Becsehely között fekvő Sormás polgármestere, Póczai Zoltán már az építkezés kezdete előtt bejelentette: ha a kivitelezők nem tesznek meg mindent azért, hogy a teherautók ne száguldozzanak a településen átvezető úton, törvényes lehetőségeikkel élve akadályozni fogják a beruházás megvalósítását.
Sashalmi Ernő, a Betonút Rt. kivitelezési vezetője szerint legkésőbb június végére befejeződik a kisajátítási eljárás, addig pedig a már állami kézbe került területeken dolgozhatnak, így emiatt nem várható csúszás. Hozzátette: mindent elkövetnek azért, hogy az építkezés a lehető legkevésbé zavarja a sztráda közelében fekvő települések lakóit, s az esetleges károkat megtérítik.
Miközben hamarosan felsorakoznak a munkagépek az
Halász Tibor, a Zala Megyei Közútkezelő Kht. főmérnöke tudósítónknak elmondta: a főút több megyei szakasza azonnali felújításra szorulna, a korszerűsítésre azonban belátható időn belül biztosan nem lesz pénz. Mint mondta, csak Nagykanizsa és a zalai-somogyi megyehatár közötti szakasz felújításához másfél milliárd forintra lenne szükség, de a közútkezelő idei költségvetése mindössze négyszázmillió forint. A főmérnök hozzátette: többször kérték a közlekedési tárcától, hogy az autópálya-építéssel egy időben újítsák fel a főútvonalat, de eddig elutasító választ kaptak.
A legoptimistább becslések szerint is legkorábban csak 2007 végén lehet Budapesttől egészen a horvát határig végig autópályán hajtani. A tervek szerint 2006 őszére már Budapesttől Balatonkeresztúrig tart az M7-es, s addigra elkészül a Nagykanizsa és a horvát határ közötti szakasz is. A legutolsó, a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszra még biztosan több mint két évet kell várniuk az autósoknak.