Perelnek München levegőjéért
A Gépjárműgyártók Szövetsége vitatja ezt az állítást: adataik szerint a német nagyvárosokban az összterhelésnek kevesebb mint 3 százalékát okozzák a személyautók. A német autógyártók mindazonáltal kötelezettséget vállaltak arra, hogy dízelautóikat 2008-tól igény esetén szűrővel szállítják.
Fulladozó városok
Münchenben és Stuttgartban ebben az évben a légszennyezettség már számos alkalommal meghaladta az EU által megjelölt felső határértéket. Már a gépjárműhasználat korlátozása is szóba került, hosszabb távon pedig a szövetségi kormány adókedvezményeitől remélik, hogy kevésbé környezetszennyező autók állnak forgalomba.
Szűk kapacitás
A Handelsblatt szerint nyárra készül el az a törvénytervezet, amely adókedvezménnyel ösztönzi a dízelszűrők beszerzését.
A Financial Times Deutschlandnak nyilatkozó Volkswagen-menedzser ugyanakkor arra figyelmeztet: a szűrők előállításához egyelőre nem áll rendelkezésre elegendő gyártókapacitás. A világ legnagyobb dízel alkatrészgyártója, a Bosch jelenleg fejleszti új szűrőrendszerét, és az óriáscég szóvivője szerint a folyamat nem gyorsítható. A Mercedes viszont bejelentette, hogy nyártól képesek kielégíteni a környezetkímélő dízelautók iránti keresletet.
Egymásra mutogatnak
Miközben a környezetvédők a forgalom korlátozását követelik, a német önkormányzati szövetség elnöke szerint senki nem fog arra vállalkozni, hogy egész "belvárosokat megbénítson". Míg a szövetségi kormány szerint a tartományok kezében a lehetőség, hogy nyilvántartsák és ellenőrizzék a dízelgépjárműveket, az önkormányzati vezetők szerint a kormánynak kellene több pénzt biztosítania tömegközlekedésre, ezzel csökkentve az egyéni gépjárműhasználatot.
(forrás: eurohirek.hu)