"Demszky alkalmasságát kell bizonyítani"

Változik a városháza kommunikációs stratégiája az önkormányzati ciklusból hátralévő szűk másfél évben. Visszatért a hivatalba a városháza 1996 és 2000 közti egykori sajtófőnöke, Nyáry Krisztián, aki 2002-ben Demszky Gábor újraválasztási kampányát irányította. Nyáryt most a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatójává nevezte ki a főpolgármester.

A kommunikációs igazgató munkája főként a koordináció: "azokat a szálakat kell megtalálnom és összefognom, ahol lehetőség nyílik a meglévő eredmények kommunikálására" - mondta lapunknak Nyáry. Példaként említette, hogy nyáron útfelújítási dömping indul a fővárosban. Az ezzel kapcsolatos tájékoztatást a kivitelező cégek végzik, és az eddig nem volt egységes. Ezért a városháza most egységes útmutatót állít össze, ez köszön majd vissza a szórólapokon, tájékoztató táblákon. Hasonlóra készülnek a városrehabilitáció területén is: hiába támogatja a társasházak felújítását évről évre milliárdokkal a főváros, ha erről a közös képviselőn kívül senki sem tud.

Kérdésünkre, összefügg-e mindez azzal, hogy tavaly Demszky népszerűsége sosem látott mélypontra süllyedt, a kommunikációs igazgató azt felelte: nem elsősorban erről van szó. Kifejtette: a főpolgármester népszerűségének süllyedése nem választható el attól, hogy - nem teljesen indokoltan - általános rosszkedv lett úrrá a városon. Demszky ügyei nem szóltak volna ekkorát, ha nem lett volna ennyi kátyú az utakon vagy nem csúszott volna újabb egy évet a 4-es metró építése. Demszkynek most főpolgármesteri alkalmasságát kell bizonyítania - hangsúlyozta.

Nyáry szerint tévhit, hogy a kommunikáció csodaszer. Csak az eredményeket lehet eladni. A következő időszakban lesznek látható eredmények: indul a metróépítés, érkeznek az új körúti villamosok, lendületet kap az útfejlesztés, a városrehabilitáció, megvalósul a közös bérlet, egységesebb lesz a parkolási rendszer - van tehát terepe a kommunikációnak.

Szükség van arra is, hogy a városháza felkarolja az olykor formabontó, közvetlen városfejlesztési hasznot nem hozó ügyeket is, amelyek Budapest élhetőségét, szerethetőségét javítják. Hiba volt például nemet mondani a köztéri tehéncsordára. Néhány évvel ezelőtt - több külföldi nagyváros után - Budapesten is rendeztek volna egy több mint száz színes műanyag tehénből álló két hónapos nyári kiállítást. Az életnagyságú teheneket magyar művészek díszítették volna kedvük szerint. A színes marhák a város forgalmasabb pontjain álldogáltak volna néhány hétig, hogy végül jótékony céllal elárverezzék őket, de nem kaptak engedélyt a városházától.

Ugyanilyen kihagyott lehetőségnek nevezte Nyáry a Campona közelébe kényszerült Konstruktív-kiállítást is, a három, egyenként negyventonnás, élére fordított kockából álló különleges építményt. Több olyan kezdeményezésre is szükség van szerinte, mint a metróállomásokon szobrok elhelyezése vagy a 2-es villamos pályájának befüvesítése március 15. alkalmából. "Ki kell szedni a homokszemeket a gépezetből" - hangsúlyozta Nyáry.

Nyáry Krisztián
Nyáry Krisztián
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.