Kudarcok és tévedések

A vártnál sokkal gyengébben kezdett Martin Scorsese tizenegy Oscar-díjra jelölt - igaz, végül csak ötöt bezsebelő - szuperprodukciója, az Aviátor: a bő tizenhétezer néző nagy hollywoodi mű esetében bukásnak számít. Különösen, annak tudatában, hogy továbbra is kiütéssel vezet a Vejedre ütök című közepesen humoros komédia, amelyre a második héten is több mint kétszer annyian voltak kíváncsiak, mint Leonardo DiCaprio drámai alakítására.

Bár az Aviátor nem igazán jól sikerült munka, a kudarc mindenképpen meglepő. Már csak azért is, mert a forgalmazó pont az Oscar-ceremóniára időzítette a hazai bemutatót, így elvben nagy pezsgésnek kellett volna lennie a film körül. A hosszú játékidő A gyűrűk ura trilógia óta nem látszik akadálynak. Ráadásul a filmben minden megvan, ami egy sikerfilmhez - ismétlem, nem jó filmhez - kell: grandiózus sztori, remek alakítások (különösen a Katherine Hepburnt játszó "átváltozó művész", Cate Blanchetté), profi látvány és egy csipetnyi dráma. Lehet, hogy a központi figura, Howard Hughes (DiCaprio) személye nem igazán vonzó a hazai közönség számára, különösen, hogy egy igencsak elnagyolt portréfilmről van szó.

Már egy olyan legendás színész, mint Robert De Niro is elvállal minden vackot, amit az orra alá nyomnak - ez volt az egyetlen maradandó benyomásom a negyedik helyen startolt Bújócska című softhorror megtekintése után. Az egy tőmondattal leírható sztorit nem részletezem, hátha van, aki végig akar ülni 100 percet egyetlen gyér dramaturgiai fordulatért. Ráadásul ez a film olyan poros, mintha a 80-as években készült volna, megdöbbentő ilyet látni, amikor a műfaj japán nagymesterei is már Hollywoodban dolgoznak. Egy horrorfilmnek manapság vagy sokkolónak kell(ene) lennie, vagy ironikusnak. (Utóbbinak pont egy amerikai, a veterán Wes Craven a nagymestere.)

A népszerű skót író, J. M. Barrie életét dolgozza fel az Én, Pán Péter című, Marc Foster - akit a Szörnyek keringője óta a figyelemre méltó alkotók közé sorolunk - rendezte dráma. A film arra az időszakra koncentrál, amikor Barrie (Johnny Depp) megalkotta legismertebb művét, a Pán Pétert. Ekkor ismerkedik meg a szép özveggyel, Sylvia Llewelyn Daviesszel (Kate Winslet) és a fiaival, ekkor hagyja el a felesége is. A rendező elhiteti velünk, hogy Barrie tulajdonképpen a valódi életét, élményeit írta meg szárnyaló fantáziavilágba helyezve. A két főszereplő, Johnny Depp és Kate Winslet mindent "belead", de felnő hozzájuk az egyik gyerekszereplő, Freddie Highmore is. Hát, az Aviátorhoz hasonlóan ez az életrajzi mű is megbukott.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.