A japán környezetvédelmi minisztérium szakértői tanácsa a dízel járművek káros kibocsátási határértékeinek csökkentését javasolják, a benzinmotorokéhoz közelítő szintre.
Japán szigorít az égéstermékek kibocsátási határértékén
A rákkeltő hatásúnak tartott koromrészecskék és a légzési zavarokat okozó nitrogénoxid kibocsátásának szigorúbb határértékeit előíró törvényt várhatóan az év végén terjesztik be, és előreláthatólag a 2009 után piacra kerülő autókat drágítja majd a további szigorítás.
A határértékek 43-65 százalékkal lesznek az idén októberben életbe lépő új kibocsátási határértékek alatt, és jóval keményebbek lesznek az Egyesült Államokban és Európában érvényes határértékeknél.
A 3,5 tonnánál nagyobb tehergépjárművekre és buszokra az októberben életbe lépő határértéknél 63 százalékkal alacsonyabb, kilowattóránként legföljebb 0,01 grammos, megengedett koromkibocsátási értéket javasolnak. A nitrogénoxid kibocsátási határértéke 65 százalékkal 0,7 grammra csökkenne.
A személyautók megengedett koromrészecske kibocsátásának határértéke kilométerenként 0,005 grammra, az októberben életbe lépő küszöbnél 62 százalékkal alacsonyabbra csökken. A nitrogénoxid esetében a határérték 0,08 gramm kilométerenként, ez 43 százalékos csökkentésnek felel meg.
(MTI)