M3-as: vita a görbeházi csomópontról
Ennél a csomópontnál ugyanis nem készítenek úgynevezett sarokforgalmi sávokat, így Debrecenből Nyíregyházára, illetve Nyíregyházáról Debrecenbe nem lehet majd sztrádán utazni. Ráadásul Tiszavasvári térsége 12 településének 40 ezren lakosa Hajdúnánás felé kerülve érheti majd csak el a gyorsforgalmi utat.
"A forgalmi előrebecslés alapján a szakemberek szerint nincs szükség a sávok megépítésére" - jelentette ki Mentes Balázs, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgató-helyettese az egyeztetést követő sajtótájékoztatón. Hozzátette: mivel egy csomópontnak minden irányból megközelíthetőnek kell lennie, ezért szabványügyi felmentést kértek a sávok elhagyásához, amit az illetékes minisztériumtól meg is kaptak, így a döntés jogerőre emelkedett.
Megjegyezte azonban, hogy "amennyiben az érintett két megye vezetői mégis kezdeményezik a görbeházi csomópont sarokforgalmi sávjainak megépítését, s azt kellően megindokolva alátámasztják, akkor újra napirendre kerül a megépítésük". Mentes Balázs hozzáfűzte: a két nagyváros között az M3-ason 30-40 kilométerrel hosszabb lenne az út, ráadásul úthasználati díjat is kellene fizetni, ezért - szerinte erre alapoztak a szakemberek - az autópályát aligha választanák sokan ahhoz, hogy egyik megyeszékhelyről a másikra utazzanak.
Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: az önkormányzatnál felelősségre vonja azokat a szakembereket, akik nem tájékoztatták arról, hogy a görbeházi csomópontnál sávok építése maradt ki végül a tervekből. Kiemelte azt is: szakmai, nem pedig politikai alapon fogja álláspontját kialakítani a csomópontvitában, amelynek megnyugtató megoldására - szerinte - van esély.
A nyíregyházi egyeztetésről Gazda László, a Szabolcs megyei önkormányzat elnöke elmondta: teljesülhet a terv, miszerint az M3-as autópálya nyíregyházi elkerülő szakasza 2006. március 31-ig elkészül, s 2006. december 31-ig befejeződik a Görbeháza-Nyíregyháza közötti sztrádaszakasz építése is. Ezt a sajtótájékoztatón megerősítette Kolozsvári Gyula, a kivitelező Egri Útépítő Részvénytársaság vezérigazgatója, aki szerint van ugyan kisebb csúszás a munkaterület átadás-átvételénél, de behozható.
(MTI)