Győzike, a nézett roma
A főszereplő eddigi médiaszereplései és a műsort beharangozó rövid filmek alapján attól féltek, hogy a Romantic énekese ráerősít a romákkal kapcsolatos sztereotípiákra. Az első rész után az újra megkérdezett szakértők úgy vélik: rosszabbra számítottak a látottaknál, bár ezt nem a műsor színvonalára értették. Azért a romák médiabeli megjelenésével továbbra is van probléma - tette hozzá egyikük.
A Győzike-show-t hétfő este 1,8 millióan nézték az RTL Klubon, félmillióval többen, mint a TV 2-n párhuzamosan sugárzott Bagi-Nacsa-kabarét, és háromszor annyian, mint a köztévén adott segélykoncertet. A sorozat hetente jelentkezik, összefoglalót adva a mindenhová kamerák által kísért énekesről.
Antalóczy Tímea szociológus
Győzike annak a sztereotípiának felel meg, ahogyan a nem romák képzelik el a romákat. A nézők érettségén múlik, hogy valóban általánosítanak-e az énekes viselkedése alapján - nyilatkozta még a múlt héten Ignácz József, a Rádió C főszerkesztője, aki a hétfői adásban nem talált semmi kivetnivalót. A roma rádió nem is nagyon foglalkozik a show-val, bár Győzikét később valószínűleg meghívják a főszerkesztő műsorába. A Rádió C tegnap csak György Péter esztétát szólaltatta meg, akinek lesújtó véleménye van az RTL Klub műsoráról, és magáról a csatornáról is. György Péter a múlt héten úgy vélte: "a rossz ízlésű újgazdag és a csekély értelmű medvebocs" szerepét felvevő Győzikét kihasználja az RTL Klub, az énekesnek pedig semmi köze sincs a roma populáció döntő többségének mindennapi életéhez. Ám félő, hogy a nézőkben összekeveredik a Győzike által megjelenített kép a romákról kialakítottal. Az esztéta ismételt megkeresésünkre sem kívánt bővebben nyilatkozni a show-ról, amely lényegében nem is műsor, így nincs mit elemezni rajta. György Péter szerint "pisi, kaka" színvonaltalanságú a műsor, amelyben mellékes, hogy a főszereplő roma.
Elkeserítőnek és siralmasnak nevezte a show indulásának a hírét Daróczi János, a Magyar Televízió Roma Magazinjának szerkesztője, aki az előzetesek alapján rosszabbra számított, mint amit végül látott. Szerinte az RTL eszközként használja Győzikét, aki hozza önmagát, s végtére is szerethető figura. Csakhogy a műsor hamis képet ad a magyarországi romák helyzetéről. A médiának óriási szerepe van abban, hogy a társadalom nagyobbik része milyen képet alakít ki a romákról. Természetesen köztük is vannak gazdag emberek, ahogyan Győzike is az, akinek a nagybevásárlása lehet, hogy bosszantott sok szegényt. Daróczi szerint éppen Győzike szerepeltetése mutat rá arra, hogy a szélsőséges körülmények között élők helyett mennyire hiányoznak a képernyőről a hétköznapi romák.