"Ha Gandhi manapság nonprofit szervezetet vezetne, akkor minden bizonnyal öltönyben járna, és előkelő irodájának falán jól látható helyen lógna a jogi diplomája" - olvassuk a The Nation-ben.
Gandhik Armaniban
A hagyományos nonprofit szervezetek - írja cikkében Michael H. Shuman és Merrian Fuller - állandó pénzhiánytól szenvednek. Az adománygyűjtés, a pályázatírás rengeteg időbe, energiába és pénzbe kerül. Komoly segítséget viszont csak akkor lehet nyújtani, ha a források hosszú távra biztosítva vannak.
Ezért jótékonysági vállalkozásokra van szükség. Ezek, szemben a hagyományos nonprofit szervezetekkel, nem adományokból tartják fent magukat. Nyereséges üzleti tevékenységet folytatnak, hogy a haszonból másokon segíthessenek.
New Yorkban a Used Books kávézót a Housing Works alapítvány működteti. A kávézóból befolyt nyereségből a HIV-fertőzött hajléktalanokat segítik. Bangkokban a népszerű Cabbages & Condoms étteremlánc profitjának 70%-át fordítja az AIDS elleni harcra. Az Amerikai Vöröskereszt vért ad el kórházaknak, hogy a befolyt összegeket aztán jótékony célokra fordítsa.
A jó szándék már nem elég. Az új jelszó: Aki nem nyereséges, ne is jótékonykodjék.