A Saab család

A svéd repülőgépgyártó új hajtóművekkel szereli földi modelljeit: az Aero autók motorpalettája a négyhengeres turbódízeltől a hathengeres feltöltős benzinmotorig, a 125 lóerőstől a 250 lóerős teljesítményűig terjed.

A Saab család tesztútvonala az autónál nem kevésbé érdekes a Dániát és Svédországot összekötő Öresund hídon keresztül vezetett. A tengerszoros felett légiesen átívelő kecses forma a legzordabb időknek is ellenáll. A pillérek közt süvítő szél miatt világító tablókon olvashatók le a sebességhatárok. Az ajánlott tempót tanácsos betartani, mert még az igazán kedvező légellenállású és több mint másféltonnás Aerót is megmozgatták a fuvallatok. Az időjárásnak köszönhetően a hídon a méretes ablaktörlők esőérzékelőjének szakaszos és az intenzív lapátolása közti szinte összes fokozatot is ki lehetett próbálni.

Az utastér "skandináv" kényelemmel veszi körül az utasokat. A sajátos filozófiájú dizájn egyszerre nyújt kényelmet és biztonságot. A természetes anyagok otthonosabbá teszik az utazást, a műszerfal és a kapcsolók ergonomikus elrendezése és formája nem állítja kérdések elé az autóst. Minden megtalálható, amire szükség van, a hosszú út alatt megszomjazó vezető üdítősüvegének is kialakítottak egy a műszerfalból sejtelmesen kinyíló kis pohártartót. A különböző kárpitokkal jól harmonizáló bőrüléseket mozgató motorok minden kényelmet kielégítő pozícióba mozdítják utazófotelunkat, és a valós biztonságot a minden oldalról megbúvó légzsákok fokozzák.

A Saab küllemében valóban különbözik kategóriatársaitól, miközben megőrzi belseje által sugallt formai és műszaki egységét. A zord időjárási körülményekre felkészülve az új xenonlámpák hatvan százalékkal jobb megvilágítást eredményeznek, 1500 lumen fényt kibocsátva magukból. A havas, latyakos utakon a fényszóróra felverődő sarat magasnyomású vízsugár mossa le, fűthető fúvókái dacolnak a mínuszokkal. A váratlan menethelyzetekre a háttérből a mindig készen álló ESP-rendszer őrködik: az elektronikus stabilizáló program összehangolja az ABS-rendszer működését, és biztosítja az összes kerék maximális tapadását az úthoz, kiigazítja a kocsiszekrény túlzott megdőlését.

A Bosch céggel közösen kifejlesztett rendszert egy katonai repülőtéren is kipróbálhattuk. A Saab szakembereinek magabiztos és minden kétséget eloszlató szavai után hihetetlen manőverekre volt képes az autó, a kanyarokat valóban kiegyensúlyozta a rendszer, használata nélkül viszont taroltunk a kis piros pályajelző bólyák között. A lankás, kanyargós svéd utakon is jelesre vizsgázott a kényelmes és stabil jármű: a kétszázötven lóerővel hajtott Aeróban szinte raliversenyzőnek képzelhettem magam. Vezetésbeli fogyatékosságaimat az őrködő elektronikák, különböző biztonsági rendszerek a háttérből jóindulatúan kisegítették.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.