Marad vagy továbbáll?

A középkorú vállalkozótól eleinte még a szórólapokat sem fogadták el Ljubljanában, a fiatal lány állása pedig azon múlt, át lehet-e számolni szlovén nyolcas átlagra jogi diplomájának vizsgaeredményeit.

Tizenöt tonna fogyatékosság

A minden idők legnagyobb gyógyszeripari botrányába keveredett thalidomide nevű hatóanyagot az EU-ban újra engedélyezték. Németországában tüntetésre buzdítanak a károsultak. VIDEÓ

Sáska és kamion a padláson

Kevesek érik meg, hogy megálmodott autójuk változtatás nélkül megvalósul. A kevesek közé tartozik Tárnok Zsolt.

Hihetetlen Kalandok 3.

A LELKESEDÉS organizált formái ellen sincs kifogásom, de az meglepett, amikor 20 éves OKTATÓNK Kolumbusz Kristóf életrajzából kezdett felolvasni. Majd kört alkotni, csatakiáltást hallatni és megfogadni, hogy a SZENVICCSÜTŐ értékesítésében verhetetlenek leszünk, már-már természetes. NolBlog

Magyaros ízek New Jersey-ben

New York és New Jersey környékén lakó magyarok szerencsés embereknek mondhatóak, hiszen van lehetőségük beszerezni egy kis hazait az amerikaiak körében is népszerű magyar hentesüzletből. Hentesáru mellett néha még túrórudi is kapható. Karácsony tájékán pedig még szaloncukor is akad. NolBlog

 

Amerikaiak a volán mögött: élni és vezetni

Az amerikai vezetők nem tolerálják, ha a másik sofőr telefonál, eszik, borotválkozik vagy olvas. Egy amerikai kutatás szerint míg Portland autóvezetői a legudvariasabbak és legelőzékenyebbek az USÁ-ban autózók közül, addig a New York-i sofőrök a legagresszívabbak és autós társaik szerint a legbunkóbbak.

Az AutoVantage megbízásából készített felmérés során 25 amerikai nagyváros, több mint 2500 autóvezetőjét kérdezték meg a helyi sofőrök vezetési szokásairól, és arról, milyen okok vezethetnek konfliktushoz az autósok között.

Aki vezetés közben mással foglalkozik, a többieket is idegesíti

A válaszok szerint a sofőrök nem bírják, ha a másik vezető figyelmetlen, agresszív, türelmetlen vagy önző, de gyakran vezet nézeteltéréshez, ha dugó van, vagy rosszak az útviszonyok. Az autósok 80 százaléka szerint rendkívül bosszantó, ha a másik sofőr telefonál vezetés közben. Több mint 50 százalékuk utálja, ha a többiek túl gyorsan hajtanak, vagy ha nem tartják be a követési távolságot. Szintén a megkérdezettek közel felét (48 százalékát idegesíti, ha a szomszéd autóban ülő eszik vagy iszik, és 37 százalékuk nem bírja, ha a többi autós SMS-t vagy e-mailt ír vezetés közben. A megkérdezettek 43 százaléka panaszkodott arra, hogy a sofőrök jelzés nélkül váltanak sávot, 27 százalékuk pedig arról számolt be, hogy rengeteg autós sminkel, borotválkozik vagy olvas a volán mögött. A sofőrök szerint ezek az okok növelik a stressz helyzetet, és könnyen vezetnek konfliktushoz az autósok között.

A válaszadók jelentős része ugyanakkor beismerte, hogy az ilyen viselkedésre, maga sem éppen udvariasan reagál. Negyvenhárom százalékuk mondta, hogy gyakorta rátenyerel a dudára, 36 százalékuk rendszeresen szitkozódik, minden tizedik sofőr pedig illetlen kézjelzéseket is használ. Hét százalékuk felhívja a rendőrséget (természetesen mobilon), és 1 százalékuk dühében beletapos a fékbe a másik sofőr orra előtt.

Az agresszív vezetők paradicsoma New York

A konfliktust okozó tényezők, és az erre adott nem kimondottan baráti gesztusok a válaszadók szerint a New York-i autósok körében a leggyakoribbak. A megkérdezettek szerint az ott élők és az oda ingázók figyelnek legkevésbé társaikra, ők reagálnak a leghevesebben, ha valami nem tetszik. A második helyen a dallasi és a Forth Worth-i autósok állnak, míg a harmadik helyen a detroiti, a negyediken az atlantai, az ötödiken pedig a minneapolisi és a St. Paul-i sofőrök kaptak helyet.

Ezzel szemben a megkérdezettek szerint az oregoni Portland városában autózók mutatják a legnagyobb előzékenységet az utakon. A helyi autósok társaik szerint figyelmesek és nyugodtak. A válaszadók szerint szintén nagyon jól nevelt járművezetők közlekednek Cleveland, Sacramento és Pittsburgh utcáin. A felmérés szerint sokat javult a vezetési morál Baltimore-ban, hiszen míg a város 2008-ban az öt legudvariatlanabb, addig 2009-ben már az öt legudvariasabb város között kapott helyet.

Telefonálnak, esznek, isznak, sminkelnek

A megkérdezettek válaszai alapján az autósok 84 százaléka rendszeresen telefonál vezetés közben. Társaik megállapításai szerint ez a legnagyobb arányban a St. Louis-i sofőrökre (92 százalék), a legkevésbé a portlandi autósokra (76 százalék) jellemző. A nagyvárosi autóvezetők 58 százaléka gyorsabban hajt a megengedettnél. Ez leginkább a San Diego-i és a houstoni autósok (64 százalék) szokása, míg a clevelandi, a denveri és a portlandi vezetők fele inkább hajlik a sebességhatárok betartására. A követési távolságot a vezetők 53 százaléka nem tartja be. A minneapolisi sofőrök 65 százaléka rendszerint túl közel megy az előtte haladóhoz, a pittsburghiek 60 százaléka viszont a koccanást szeretné elkerülni.

Az autósok közel fele rendszeresen csillapítja vezetés közben az éhségét vagy szomjúságát. A legnagyobb arányban a St. Louis-i sofőrök étkeznek az autóban. Nekik 61 százalékuk, míg a pittsburghiek alig harmada eszik vagy iszik vezetés közben. A Miami városában autózok a szájuk helyett az útra ugyan figyelnek, de az indexelésre már nem. Körükben a legnagyobb (54 százalék) a jelzés nélkül sávot váltók, illetve kanyarodók aránya. Velük szemben a clevelandi, philadelphiai és portlandi autósok 70 százaléka ezt az előírást szigorúan betartja.

A válaszadók 37 százaléka naponta tapasztalja, hogy az autósok rendszeresen SMS-t vagy e-mailt írnak vezetés közben. Ez a szokás leginkább a detroiti illetve San Fransisco-i (47 százalék), a legkevésbé a baltimore-i és sacramentoi vezetőkre (29 százalék) jellemző. A válaszadók 27 százaléka tapasztalja naponta, hogy a másik autós sminkel, borotválkozik, vagy olvas vezetés közben. A Miami városában autózók 38, a Phoenix és Sacramento utcáin haladók 19 százaléka esetében tapasztalnak rendszeresen hasonlót.

(forrás: ELTE TÁTK hírlevél)

Forgalom a New York-i Times Square-en
Forgalom a New York-i Times Square-en
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.