Esnek a kötelező-tarifák

A kötelező-váltási kampány első napjainak tapasztalatai alapján az átlagdíj 25 ezer forint körüli, ami 15-20 százalékos csökkenés tavaly óta.

Egyre hűtlenebbek az autósok

Míg tavaly csupán az autósok negyede tervezte, hogy összeveti a piaci szereplők kötelező tarifáit és kedvezőbb ajánlat esetén lecseréli meglévő biztosítását, az idei kampányban már tízből négyen kaphatók a hűtlenkedésre.

Eddig kétszer többen váltottak kötelezőt

Idén akár egymilliónyian is újraköthetik kötelező biztosításukat – legalábbis erre lehet következtetni az első három nap adataiból.

Alsó küszöbön a kötelező?

Félidejéhez érkezett a kötelező biztosítási kampány - emlékeztet a két vezető ajánlat-összehasonlító internetoldal, a biztosítás.

Akár egymillióan is válthatnak kötelezőt

A netrisk.

 

A motorosokra nem vadásznak a biztosítók

Míg az autósokért vérre menő küzdelmet vívnak a biztosítók a kötelező kampányban, a motorosokért továbbra sincs nagy tülekedés. A kétkerekű ügyfelek többsége az idei tarifájának megfelelő ajánlatokra számíthat.

Annak ellenére, hogy évről-évre egye több motorkerékpár fut az utakon (tavaly már 142 ezer kétkerekűt tartottak nyilván) az autóspiacra jellemző óriási árverseny a motoros kgfb-szegmenst még jórészt elkerüli. Igaz, a motoros társadalom folyamatos bővülésére reagálva egyre több biztosító lát fantáziát a korábban egységesen extrém veszélyességi kategóriába sorolt motorkerékpárok biztosításában, ez azonban elsősorban nem a hatalmas kedvezményekben, hanem az egyes járműfajták tudatosabb megkülönböztetésében mutatkozik meg – fogalmazott Németh Péter, a CLB értékesítési igazgatója.

Az idei kampányt értékelve az alkusz cég szerint alapvetően elmondható, hogy azok a biztosítók, amelyek eddig sem szakítottak különösebben nagy volument a motoros kötelezőkből, szinte hozzá sem nyúltak korábbi tarifáikhoz. A piacvezető biztosítóknál ugyanakkor már érdekesebb a helyzet, hiszen nem egy társaság (Aegon, Generali, Genertel, Allianz) vélhetően magasabb kockázatot látva a motorosokban, bizonyos esetekben 5-25 százalékkal meg is emelte a jövő évre vonatkozó alaptarifáit.

Ennek ellenére találni biztosítót, amelyik igyekszik magához csábítani a motorosokat is. Akad olyan társaság, amelyik váratlanul igen kedvező tarifákkal "nyitott" a motoros piac felé. Ilyen például a TIR Biztosító Egyesület ügyfeleit átvevő AIM Biztosító, amely bizonyos, kevésbé kockázatos szegmensekben akár 50 százalékos engedményt is ad. A Groupama-Garancia szintén markáns kedvezményekkel operál - főleg az alacsonyabb kategóriákban. A K&H Biztosító szintén kiemelt néhány típust, amelyeknek a tavalyi díj 10 százalékát engedi el.

Az ügyfélszegmentálás fontosságára Németh Péter is felhívja a figyelmet: Mi magunk is többen motorozunk a vezetőség tagjai közül jó ideje és meggyőződésünk, hogy a motoros társadalom megérett arra, hogy a biztosítók már ne csak egy kalap alatt minősítsék kockázatosnak a szegmensünket, hanem különböző kategóriákra bontva kezeljék az egyes típusokat és motorosokat. Nem beszélve arról, hogy a kötelező biztosítást januártól szabályozó új törvény szerint jövőre már a segédmotoros kerékpárokra is kell kötelező biztosítást kötni, amely ugyan egy viszonylag szűk, de jelenleg egy teljesen kiaknázatlan piac a biztosítók számára.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.