A motorosokra nem vadásznak a biztosítók
Annak ellenére, hogy évről-évre egye több motorkerékpár fut az utakon (tavaly már 142 ezer kétkerekűt tartottak nyilván) az autóspiacra jellemző óriási árverseny a motoros kgfb-szegmenst még jórészt elkerüli. Igaz, a motoros társadalom folyamatos bővülésére reagálva egyre több biztosító lát fantáziát a korábban egységesen extrém veszélyességi kategóriába sorolt motorkerékpárok biztosításában, ez azonban elsősorban nem a hatalmas kedvezményekben, hanem az egyes járműfajták tudatosabb megkülönböztetésében mutatkozik meg – fogalmazott Németh Péter, a CLB értékesítési igazgatója.
Az idei kampányt értékelve az alkusz cég szerint alapvetően elmondható, hogy azok a biztosítók, amelyek eddig sem szakítottak különösebben nagy volument a motoros kötelezőkből, szinte hozzá sem nyúltak korábbi tarifáikhoz. A piacvezető biztosítóknál ugyanakkor már érdekesebb a helyzet, hiszen nem egy társaság (Aegon, Generali, Genertel, Allianz) vélhetően magasabb kockázatot látva a motorosokban, bizonyos esetekben 5-25 százalékkal meg is emelte a jövő évre vonatkozó alaptarifáit.
Ennek ellenére találni biztosítót, amelyik igyekszik magához csábítani a motorosokat is. Akad olyan társaság, amelyik váratlanul igen kedvező tarifákkal "nyitott" a motoros piac felé. Ilyen például a TIR Biztosító Egyesület ügyfeleit átvevő AIM Biztosító, amely bizonyos, kevésbé kockázatos szegmensekben akár 50 százalékos engedményt is ad. A Groupama-Garancia szintén markáns kedvezményekkel operál - főleg az alacsonyabb kategóriákban. A K&H Biztosító szintén kiemelt néhány típust, amelyeknek a tavalyi díj 10 százalékát engedi el.
Az ügyfélszegmentálás fontosságára Németh Péter is felhívja a figyelmet: Mi magunk is többen motorozunk a vezetőség tagjai közül jó ideje és meggyőződésünk, hogy a motoros társadalom megérett arra, hogy a biztosítók már ne csak egy kalap alatt minősítsék kockázatosnak a szegmensünket, hanem különböző kategóriákra bontva kezeljék az egyes típusokat és motorosokat. Nem beszélve arról, hogy a kötelező biztosítást januártól szabályozó új törvény szerint jövőre már a segédmotoros kerékpárokra is kell kötelező biztosítást kötni, amely ugyan egy viszonylag szűk, de jelenleg egy teljesen kiaknázatlan piac a biztosítók számára.