A közösségi médiától tartanak a legjobban a cégek
A Webroot kutatása szerint a kisvállalkozások vezetői a közösségi oldalakat tartják a legnagyobb fenyegetésnek az információs technológia biztonságára nézve 2010-ben. A cégek képviselőinek 80 százaléka gondolja úgy, hogy a Facebook és az ehhez kapcsolódó Web 2.0-ás alkalmazások problémákat jelenthet számukra.
Talán nem is olyan meglepő a félelem a Web 2.0-tól, ha figyelembe vesszük a Sophos korábbi, 2010. februári kutatását, amely szerint 2008 és 2009 között 70 százalékkal nőtt azoknak a cégeknek a száma, amelyek már elszenvedtek valamilyen „támadást" a közösségi médiától. A megosztó oldalak népszerűsége ráadásul rohamosan nő, 2010 márciusában a Facebook legyőzte a Google-t, és ezzel a leglátogatottabb weboldallá lépett elő Amerikában. Szintén ebben a hónapban a Twitter bejelentette, hogy az év során az újonnan regisztrált felhasználóinak száma 1500 százalékkal nőtt.
A Webroot egy másik friss kutatása szerint ugyan a felhasználók egy része egyre tudatosabb a biztonsági beállításokkal kapcsolatban (37 százalék letiltja a profilját, így nem lehet rá keresni), 28 százalékuk még soha nem változtatta meg az alapértelmezett biztonsági beállításokat, 81 százalékuk pedig még azt sem korlátozza, hogy kik láthatják az online tevékenységüket - írja az ELTE TÁTK hírlevele.