Alföld erősít

„Jó bornak nem kell cégér” – hangzik a jól ismert mondás. Ez manapság egyre kevésbé állja meg a helyét, kell a cégér, még az egészen kiváló áruknak is! Nem beszélveazokról a termékekről, amelyek hátránnyal indulnak a fogyasztók kegyeit kereső versenyben.

Gondoljunk csak az alföldi borra. A hazai borfogyasztók többsége ezt a régiót valószínűleg még mindig kihagyná a kedvenc területek, borok listájáról. Ennek nyomós okai vannak, s ez nem a terroárban vagy a borászok tudásában keresendő. Sokkal inkább az előző rendszer igényeinek vagy inkább igénytelenségének köszönhetően kialakult gyakorlat berögződése miatt alakult ki a rossz vélemény.

De szerencsére a magyar borászat egészének megújulásából az Alföld sem maradt ki. Ezt fényesen bizonyítja, hogy a borbemutatókon, borversenyeken egyre több alföldi borász tűnik fel egyre jobb borokkal. Sőt az utóbbi fél évben önállóan is megmutatták magukat és azt, hogy mit is tud ez a kicsit lenézett vagy lesajnált régió.

Nemrég Budapest egyik legrégebbi borpincéjébe gyűlt össze tíz alföldi borász, és kóstoltatta borait az érdeklődő közönséggel. Annak ellenére, hogy az utóbbi egy-két évben már nem múlt el hétvége boresemény nélkül, telt ház és figyelemre méltó érdeklődés övezte a kiállítókat.

A kíváncsiság nem is volt alaptalan. A bemutatott borok jól mutatták azokat az értékeket, amelyeket az Alföld kínál, vagyis a jó ivású, könnyed, gyümölcsös borokat. Örömteli felfedezés volt, hogy ebben a régióban jelentős a hazai fajták szerepe. Kövidinka, sárfehér, generosa, ezekből a szőlőkből szinte csak itt, az Alföldön készítenek bort.

És ezek a mindennapok borai. A cégér tehát lehet szép palack, jó címke, sikeres kóstoló, vagy műsor, amely bemutatja a borászokat, borvidékeket, trendeket itthon és külföldre is kitekintve. Hiszen valós ítéletet a borokról is csak úgy lehet alkotni, ha ismerjük környezetünket és a nagyvilágot.

IDŐPONT: Vasárnap 11.50
ADÓ: TV2

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.