Kiszállás
Olcsó poén volna azon élcelődni, hogy lám, Orbán véleménye is változik, ha érdekei úgy diktálják. Annál is inkább, mert racionális döntés született. Rövid távon a reptérüzletrész bevételt nem hoz, viszont értéket képvisel, tehát hasznosítható. Másrészt: a légi közlekedés a világon mindenhol a gazdaság motorja, embereknek ad munkát, ám jövőjét meghatározza a koncepció és a professzionalizmus, amely mentén a kulcsfontosságú cégei üzemelnek.
A hazai reptér és légitársaság sorsával is így van ez, az állami tulajdonos folyamatosan változó koncepciója és a korrupció komoly károkat okozott az elmúlt évtizedekben. Jobb, ha az irányítást olyanokra bízzák, akik hosszú távon, nem politikai négyévek mentén terveznek.
Nem mellesleg a kormány befektetőt keres, hogy a Malév ne égessen el az adófizetők pénzéből évi 20-25 milliárdot, ahogy az utóbbi években. Ha a mostani magánosításról szóló döntésben azon felismerés is szerepet játszott, miszerint a Malév és a reptér ügyét egymással összefüggésben érdemes kezelni, az üdvözlendő. Már amennyiben a folyamat eredményeegyszolgáltatásaiban és üzletileg is fejlődő repülőtér és légitársaság lesz, melyek az ország lakosainak javára működnek majd. A reptér ese tében ennek már látszanak a jelei.