Agyonszekált kollégák

Kisebb-nagyobb mértékben mindenkinek kijut élete során a munkahelyi szekálásból, ám ha valaki ellen szisztematikus támadássorozatot indít egy vagy több munkatársa, az már zaklatásnak, vagy egyenesen munkahelyi terrornak minősül.

Öt mérnökkel indult

Modellrepülővel is illusztrálta válság utáni szárnyalását a 125. születésnapját ünneplő Bosch.

Támogatott diplomamunkák

Új programot indít a győri jármű- és motorgyár: az Audi Adventure keretében 350 hallgató szerezhet szakmai tapasztalatokat az Audi Hungariánál, ahol minden területen kínálnak gyakornoki pozíciókat, valamint több mint száz diplomamunka megírását is támogatja a cég.

Megfizetett helyek az álláspiacon

Jelentősen megnőtt az igény a megváltozott munkaképességű munkavállalókra.

Milliók jó ötletért

Kiosztották a Jövő fiatal vállalkozója pályázat díjait a Corvinus egyetemen.

 

Gyakorlati fogások

A marketing, a reklám és a PR iránt érdeklődő fiatalok idén is bepillantást nyerhettek a szakma rejtelmeibe; neves cégek vezetőitől hallhattak esettanulmányokat, s hozzá is szólhattak az előadásokhoz, sőt szituációs játékokban is próbára tehették kreativitásukat a negyedik Brand Camp fesztiválon.

– Rengeteg gyakornok megfordult már nálunk, továbbá más vállalatok vezetői is azt panaszolták, hogy a pályakezdők többségénél az elméleti tudás mögül hiányzik a gyakorlati tapasztalat. Ez adta az ötletet, hogy bemutassuk, a felsőfokú oktatási intézményekben elsajátított elmélet hogyan ültethető át gyakorlattá – mondta Fáth Ákos, a Traffic BTL Kommunikációs Ügynökség igazgatója, a rendezvény egyik ötletgazdája. Ez a márkatábor elsősorban a marketing és a kommunikáció szakos hallgatóknak szól, de friss diplomás vagy pályájuk elején járó szakmabeliek is bővíthetik már meglévő tudásukat.

– A mintegy 30 workshopot és előadást idén a közösségi háló fejlődési lehetőségei, a legújabb reklámmegoldások és az elérhetetlen célcsoport, vagyis az Y generáció témaköreire fűztük fel. Ugyanakkor az interaktív feladatok során a rendezvényen előadó szakemberek is feltérképezhették a hamarosan munkaerőpiacra kerülő marketing érdeklődésű generáció egyedi képességeit és sajátosságait.

A kétoldalú tapasztalatszerzés lehetőségével a Dreher Sörgyárak Zrt. marketingmenedzsere, Sommer Ádám is élt, aki többek közt arról is megkérdezte a hallgatóságát, hogy milyen programmal, akcióval érdemes jelen lenni a Sziget Fesztiválon, vagy hogy mi kell ahhoz, hogy a Facebookon bejelöljék a Drehert. Miközben az érdeklődők beleshettek a Bookline színfalai mögé: megismerhették a folyamatot, amely során egy könyv online promóciója elkészül, addig Unger Zsolt, a bookline.hu kreatív igazgatója megismerhette, hogy a célcsoport emocionálisan hogyan viszonyul eddigi munkájukhoz.

Élelmesebb diákok a workshopok után álláslehetőség iránt érdeklődtek az előadóknál, de az Unilever HR-standja is több új pályakezdő és gyakornoki pozícióra gyűjtött be jelentkezési lapokat. Jelen voltak a frissdiplomas.hu és az Állásstart munkatársai is, akik az álláskeresésben, az önéletrajzírásban, és állásinterjúkra való felkészülésben nyújtottak segítséget. A Morgan Stanley toborzási vezetőjének, Váradi Juditnak a felhívására, miszerint azonnali kezdéssel HR-gyakornokot keresnek, kisebb sor alakult ki a hallgatóságból.

– Nyitottak és fogékonyak a fiatalok a sikertörténetekre – vallja két Corvinus-hallgató, Vértesi Bálint és Fenyvesi Bálint. A mi generációnknak már nem a klasszikus karrierutat, a „szamárlétrát” bejárt ember a példaképe. Nincs stabilitás, kiszámíthatóság, nyugdíjig tartómunkahely, így az innováción vagy egy remek ötleten alapuló gyors siker jobban motivál. Fontos az önmegvalósítás, valamint az, hogy azonosulni tudjunk azzal, amit csinálunk.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.