Számokba fojtva
Leginkább a pedagógusok programmenedzseri ismereteinek fejlesztésében látják a siker zálogát. Működőképes hálózatok és erő források híján szélmalomharcot vívnak a rájuk bízott gyerekek egészségéért a lelkes pedagógusok. A nemrégiben zárult „Egészséglelkesek az iskolákban” felmérés során 887 iskolaigazgatót és pedagógust kérdeztek meg a témában.
A tanulmány alapján dr. Béres József alapítványa szakmai szervezetek bevonásával egy ő sszel induló, akkreditált programon dolgozik, amely felkészíti a tanárokat az iskolán belüli hatékonyabban egészségfejlesztésre.
- 92% vallja, hogy intézményi keretek között tenniük kell a jövő generációjának egészségéért
- A tenárok fele nem ismer más iskolából olyan kollégát, aki szintén egészségfejlesztéssel foglalkozik
- 87% szerint az általános iskola a közösségi egészségfejlesztés legfontosabb színtere
- 71% tart évente legalább egyszer egészségnapot
- 77%-a az általános iskoláknak külső segítséget vár az egészségfejlesztéshez
- 18% tudja csak teljes mértékben a rendelkezésre álló oktatási anyagokat adaptálni a hétköznapi iskolai életbe