Páncélozott udvari szállítók
Egy szem hó nem esett, csak dér volt – éppen annyi, hogy a hajnali fagy jégpályává változtassa az utakat, fittyet hányva a davosi világgazdasági fórum vendégeire. Vezető politikusoknak addig nem sok fogalmuk lehetett az autók konstrukciójáról, ám aznap megtapasztalhatták, miért nem jó, ha egy páncélozott limuzin csak hátsókerék-hajtású. A testőrök úgy döntöttek, hogy nem kockáztatják főnökeik biztonságát, és nem várnak az enyhülésre. A csúszós utakra négykerék-hajtású autók kellenek: egy közeli településen "véletlenül" félszáz AudiQuattro parkolt, és bevetésüknek köszönhetően nem fulladt kudarcba a csúcstalálkozó.
Az Audi rendszeresen beveti különleges egységét, januártól éppen Magyarországon – ahol a páncélozott A8-as Long limuzinok már szolgálták a spanyol királyt és a NATO-csúcsot, most pedig az Európai Unió soros elnökségeaz apropó. A Porsche Hungaria meghívásos közbeszerzési eljárás keretében került a képbe, és mint a német márka vezérképviselete tárgyalt a gyár nevében. A kiírás szerint ötven-ötven felsőközép- és középkategóriás,valamint mikrobusz és kulcsos autó szolgálja majd fél éven keresztül a magyarországi eseménysorozatot.
A Külügyminisztérium erősen nyomott költségkerete leszűkítette a lehetséges pályázók körét, így nem volt éles a verseny. A győztes ajánlat sem annyira üzleti hasznot, mint presztízst jelent a Porsche Hungariának, mely csak az Audi gyár támogatásával tudott gesztusértékű ajánlatot tenni. A hat havi flottabérlés piaci értéke közel hétszázmillió forint lett volna, de a magyarországi beruházással is rendelkező német konszern támogatásának köszönhetően 69 millió forint plusz áfáért adta kölcsön az autókat az Audi (az összeg nagyjából a szállítási és biztosításiköltségeket fedezi).
A protokoll flotta összesen kétszáz Audi A8-as és A7-es Quattro, Volkswagen Multivan, valamint SkodaOctavia modellből áll, utóbbiakat kulcsos autóként használják a magyar kísérők és ügyintézők. A konvojokban több különleges védelmet biztosító és éjjellátó készülékkel is felszerelt limuzin szolgál majd, ezeket 500 lóerősteljesítményű W12-es motor hajtja.
A protokoll autókra a Köztársasági Őrezred szerel megkülönböztető jelzéseket. Az autók többségét Győrbengyártott 3 literes dízelmotorok hajtják, a flotta az alkatrészszállításra is használt Audi-vonattal utazik Magyarországra.