Először megyünk be az arénába

Sorsfordító időszakban lesz az Európai Unió soros elnöke Magyarország. Martonyi János külügyminiszter bízik a sikerben.

Facebookkal az országimázsért

Bloggereket, a Facebookot és a Twittert is beveti a kommunikációs csapat, hogy minél többen látogassák a magyar elnökség honlapját.

Három műszakban a brüsszeli futószalag mellett

Folyamatos munka és utazás vár a magyar diplomatákra-szakértőkre a jövő év első felében, amikor Magyarország átveszi az unió elnökségét.

Miért késik a határtalanság?

Nehéz a diplomatákból egyenes választ kiszedni.

Miniszterek a lovardában

Gödöllő úgy éli meg az EU-elnökség fő eseményeinek megszervezését, mint amikor egy ország elnyeri az olimpia rendezési jogát.

 

Páncélozott udvari szállítók

Királyokat, államfőket és kormánydelegációkat szállít rendszeresen az ingolstadti Audi-flotta, amely most fél évig Magyarországon állomásozik.

Egy szem hó nem esett, csak dér volt – éppen annyi, hogy a hajnali fagy jégpályává változtassa az utakat, ­fittyet­ hányva­ a­ davosi­ világgazdasági­ fórum­ vendégeire.­ Vezető­ politikusoknak addig nem sok fogalmuk lehetett az autók konstrukciójáról, ám aznap megtapasztalhatták, miért nem jó, ha egy páncélozott limuzin csak hátsókerék-hajtású. A testőrök­ úgy­ döntöttek,­ hogy­ nem kockáztatják­ főnökeik­ biztonságát,­ és nem várnak az enyhülésre. A csúszós utakra négykerék-hajtású autók kellenek:­ egy­ közeli­ településen­ "véletlenül" félszáz­ Audi­Quattro­ parkolt,­ és­ bevetésüknek­ köszönhetően­ nem­ fulladt kudarcba­ a­ csúcstalálkozó.

Uralkodókat is szállítottak már az Audi limuzinok
Uralkodókat is szállítottak már az Audi limuzinok

Az­ Audi­ rendszeresen­ beveti­ különleges­ egységét,­ januártól­ éppen­ Magyarországon – ahol a páncélozott A8-as Long limuzinok már szolgálták a spanyol királyt és a NATO-csúcsot, most pedig az Európai Unió soros elnöksége­az­ apropó.­ A­ Porsche­ Hungaria­ meghívásos­ közbeszerzési­ eljárás­ keretében­ került­ a­ képbe,­ és mint a német márka vezérképviselete­ tárgyalt­ a­ gyár­ nevében.­ A­ kiírás­ szerint­ ötven-ötven­ felső­közép-­ és­ középkategóriás,­valamint­ mikrobusz­ és­ kulcsos­ autó­ szolgálja­ majd fél éven keresztül a magyarországi eseménysorozatot.

A­ Külügyminisztérium­ erősen nyomott­ költségkerete­ leszűkítette­ a­ lehetséges­ pályázók­ körét,­ így nem­ volt­ éles­ a­ verseny.­ A­ győztes ajánlat sem annyira üzleti hasznot,­ mint­ presztízst­ jelent­ a­ Porsche­ Hunga­riának,­ mely­ csak­ az­ Audi gyár támogatásával tudott gesztusértékű­ ajánlatot­ tenni.­ A­ hat havi flottabérlés­­ piaci­ értéke­ közel­ hétszázmillió forint lett volna, de a magyarországi­ beruházással­ is­ rendelkező­ német konszern­ támogatásának­ köszönhetően ­69­ millió­ forint­ plusz­ áfáért­ adta­ kölcsön­ az­ autókat­ az­ Audi­ (az összeg­ nagyjából­ a­ szállítási ­és­ biztosítási­költségeket­ fedezi).

A­ protokoll flotta­ összesen­ kétszáz Audi A8-as és A7-es Quattro, Volkswagen Multivan, valamint ­Skoda­Octavia­ modellből­ áll,­ utóbbiakat­ kulcsos­ autóként­ használják a­ magyar­ kísérők­ és­ ügyintézők.­ A­­ konvojokban­ több­ különleges­ védelmet­ biztosító­ és­ éjjellátó­ készülékkel is felszerelt limuzin szolgál majd,­ ezeket­ 500­ lóerős­teljesítményű­ W12-es­ motor­ hajtja.

A­ protokoll autókra­ a­ Köztársasági­ Őrezred­ szerel­ megkülönböztető­ jelzéseket.­ Az­ autók­ többségét­ Győrben­gyártott­ 3­ literes­ dízel­motorok­ hajtják,­ a­ flotta­ az­ alkatrészszállításra is használt Audi-vonattal utazik Magyarországra.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.