A konfliktuskezelés képessége

Magyarországon még bőségesen van fejlődési tere a coachingnak, amely nálunk viszonylag új szakma és sokkal több vezetőnek van rá szüksége, mint ahányan tudják, hogy létezik.

Profit és empátia kézen fogva

Az idei Fogyatékosságbarát munkahely díj egyik nyertese, a Hotel Panda példája nemcsak emberi, hanem üzleti siker is.

Bónuszukat siratják a bankárok

A világ nyugati felén drasztikusan visszaszorították a válság kialakulásában kulcsszerepet játszó bankárok juttatásait az utóbbi két évben.

Kirúgások és lebukások a Facebook miatt

Állásokat is szép számmal buknak el amiatt, mert nem keltenek jó benyomást a közösségi oldalakon.

Rendkívüli fizetésemelések

Ezer dollár extra karácsonyi pénzt, és rendkívüli, tízszázalékos fizetésemelést kap a Google minden munkatársa.

 

A legjobbak tizedszer

Mintegy 150 vállalat több mint 30 ezer dolgozója vett részt az idén a Legjobb Munkahely Felmérésben.Az idei győztesek a Kulcs-Soft, az FGSZ Földgázszállító és a McDonald’s lettek.

Tizedik jubileumát ünnepelte idén a Legjobb Munkahely Felmérés, amelyek a Világgazdaság és az Aon Hewitt készítenek. Bakos Réka, a felmérés vezetője szerint az elmúlt évtized alatt azok a tényezők, amelyek a munkavállalókat elkötelezetté teszik, szinte semmit sem változtak: az őszinte, emberközpontú vezetés, a megfelelő karrierlehetőségek biztosítása, az érdemek elismerése, valamint a munkáltatói hitelesség ösztönzik igazán jobb teljesítményre a munkavállalókat. A kezdetek óta persze történtek változások, az évek múlásával egyre nagyobb jelentősége lett a vállalati hírnévnek, illetve annak, hogy a cég mennyire tartja be a dolgozóknak tett ígéreteit. A munkáltatói arculat ugyanis nem csupán a vonzó, meggyőző ígéretekről szól, a dolgozók elkötelezettségét egy szervezet hoszszú távon csak akkor vallhatja magáénak, ha a munkavállalóknak azt nyújtja, amire a belépéskor ígéretet tett. Idén a dolgozók kevesebb mint fele vallotta, hogy a vállalatáról mint munkahelyről kialakult külső kép összhangban áll személyes tapasztalataival, míg a legjobb munkahelyeknél a dolgozók több mint háromnegyede hiteles munkáltatónak tartja vállalatát.

Az idei felmérésben összesen 148 vállalat több mint 30 ezer munkatársát és 700 felső vezetőjét kérdezték meg. A nyertesek: Kulcs-Soft Nyrt. (250 fő alatti vállalatok kategória), FGSZ Földgázszállító Zrt. (250–1000 fő közötti vállalatok kategória) McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. (1000 fő feletti vállalatok kategória). Az évtized győztese a Debreceni Hőszolgáltató Zrt. Idén fő különbség a legjobb és az átlagos cégek között a HR-ben, a személyzeti ügyek kezelésében mutatkozott meg, és abban, hogy a dolgozókra nem egyszerűen mint elsődleges erőforrásokra tekintenek, hanem a döntések előkészítésében komolyan hagyatkoznak rájuk.

A felmérésben a megkérdezettek nemcsak a cégükről, hanem magukról is nyilatkoztak, a többi között arról, hogy mi motiválja őket. Mint kiderült, az érdemek elismerése, a megfelelő karrierlehetőségek, a felső vezetés emberközpontúsága, valamint a vállalat hitelessége tartoznak a legfontosabb tényezők közé. És hogy miért éri meg időt, energiát fektetni mindebbe? A számok azt mutatják, hogy a magas elkötelezettséggel rendelkező vállalatoknál a dolgozók kötődése és motiváltsága az üzleti sikeresség és a két számjegyű gyarapodás alapvető forrása. Ha egyszerűen akarjuk megfogalmazni: jó munkahelynek lenni befektetés, méghozzá jövedelmező befektetés.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.