Távol-Keleten jobban megy a GM-nek
A GM számára tavaly még az Egyesült Államok volt a vezető piac 2 millió eladott kocsival, Kínában pedig 1,83 millió járművet értékesítettek. Az idei év azonban fordulatot hozhat. A lap felhívja a figyelmet: Kína egyre inkább kulcspiaccá válik a nemzetközi autógyártók számára – írja az MTI.
A hitelválság által erősen sújtott és csődvédelmet kért GM az első negyedévben tavalyhoz képest 71 százalékkal tudta növelni forgalmát Kínában, szemben a hazai piaccal, ahol 16 százalékos volt a bővülés; előbbi országban 623 ezer, míg az Egyesült Államokban 475 ezer GM-modellt vásároltak meg. Kína, amely korábban átvette a világ legnagyobb járműgyártója címet Japántól, tavaly az Egyesült Államokat is lekörözte az autópiac méretét illetően, az eladott kocsik száma alapján. Az értékesített járművek száma 2009-ben Kínában csaknem 50 százalékkal 13,6 millióra növekedett, míg az Egyesült Államokban 21 százalékkal 10,4 millióra esett viszsza. Elemzők ennek kapcsán megjegyzik: az autók átlagárát tekintve Kína jelentősen elmarad Amerikától.