Kommunikáció: túl sok a pályakezdő, kevés az állás

Az utóbbi évek egyik legnépszerűbb továbbtanulási céljává váltak a különféle kommunikációs képzések.

A jó ötlet nem elég

– Évek óta dolgozom villamosmérnöki fejlesztő cégeknél, az itt szerzett tapasztalat adta az ötletet a pályázatomhoz –mondja Vincze Viktor, a Dreher Sörgyárak Zrt.

Kanadában legjobb élni

Franciaországban a legjobb az étel és az egészségbiztosítás, Svájcban a közlekedés és a családbarát környezet verhetetlen, szórakozni a briteknél lehet a legkönnyebben, a munkaidő pedig Bahreinben és Hollandiában a legkedvezőbb – legalábbis a 3100, külföldre települt munkavállaló szerint, akiknek véleményét a HSBC bank mérte fel.

Külföldi tapasztalat kezdő cégvezetőknek

Az Európai Unió Erasmus for Young Entrepreneurs programjában eddig 60 magyar fi a tal vállalkozó próbálhatta ki magát külföldön.

Sokat érő kapcsolatok az álláspiacon

A cégek egyre inkább munkatársaik kapcsolati hálójára támaszkodva igyekeznek feltölteni a megüresedő álláshelyeket.

 

Megéri őszinte munkaadónak lenni

A hazai munkavállalóknak mind össze negyede vallja: teljesen elkötelezett jelenlegi munkaadója iránt. A gazdasági válság a dolgozók döntő többségére amúgy semmilyen hatást nem gyakorolt, 24 százalékuk azonban kifejezetten a cége iránti lojalitása csökkenéséről számolt be – áll a Kelly Services legújabb felmérésében.

Arra a kérdésre, hogy mi az az egy dolog, ami erősítené a vállalat iránti elkötelezettséget, a megkérdezett ötezer hazai munkavállaló nagy része még mindig a magasabb fizetést jelölte meg, és csupán 24 százalékuk jelezte: vágyna a változatosabb, nagyobb kihívással járó feladatokra. Ami a korosztályos megosztást illeti, az követte a papírformát, vagyis a 48–65 éves csoport tagjai ezúttal is elkötelezettebbnek vallották magukat a fiataloknál. – Azok a munkaadók, akik nyíltan beszélnek alkalmazottaikkal a nehéz gazdasági helyzetről, és valóban azon vannak, hogy gondoskodjanak róluk, most jelentős bizalmi tőkét tudnak kovácsolni. Azt gondolom, ez a gazdaság talpra állásával valós versenyelőnyt jelenthet majd számukra – kommentálta a kutatás eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója. A tavaly október és az idén január között készült felmérés során a dolgozók több, mint negyede azt is elárulta, munkahelyváltásra elsősorban a légkör miatt szánná magát, 18 százalékukat pedig az előrelépési lehetőségek hiánya motiválná az álláskeresésre. Az új munkahely kiválasztásának szempontjai között a dolgozók kiemelten a legfontosabbnak tartják a vállalat jó hírnevét. Döntési szempontjaik között első helyen a cég vezetésének minősége, a kínált termékek, illetve szolgáltatás színvonala, valamint a globális jelenlét szerepel. Meglepő módon kis súllyal esnek viszont latba a cég pénzügyi eredményei, társadalmi felelősségvállalása, vagy az, hogy milyen régi fennállású vállalatról van szó.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.