Külföldi tapasztalat kezdő cégvezetőknek
A vártnál jóval többen, csaknem 1800-an jelentkeztek az egy éve kezdődött „Erasmus Fiatal Vállalkozóknak” mobilitási programra. Eddig 1300 résztvevő jelentkezését hagyták jóvá, és 60 külföldi út zárult le, amennyiben a jelenlegi ütemben halad a program, 2010 júniusának végére akár 500 külföldi út is befejeződhet. Az európai projekt kísérleti szakasza annyira sikeres volt, hogy az Európai Bizottság 2010 júniusától 2011 júniusáig meghosszabbítja azt éles program keretében.
A program célja a kis- és középvállalatok versenyképességének növelése, az új és a már jól működő vállalkozások közötti tudás- és tapasztalatátadás. A három évnél nem régebben alapított cégek vezetői és tulajdonosai tölthetnek el 1–6 hónapot más uniós tagállamban, hogy tapasztalatot szerezzenek, kapcsolatokra tegyenek szert, és megismerkedjenek a fogadó ország, cég üzleti kultúrájával, menedzsment- és üzletfejlesztési módszereivel. A fogadó vállalatoknál elvárás a többéves tapasztalat és a stabil háttér. Magyarországról eddig tizenheten jelentkeztek kiutazásra és heten mentornak – mondta Dobos Erzsébet, a programban közreműködő szervezet, az ITD Hungary Zrt. vállalkozásfejlesztési igazgatója, aki a programot Magyarországon koordináló Enterprise Europe Network igazgatója is egyben. Az érdeklődő cégek jelentkezését az ITD Hungary együttműködő partnerével, a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Enterprise Europe Network irodájával továbbra is várja.
Magyarország a fogadók táborában is helytállt, a legutóbbi siker ugyanis egy magyar vállalathoz fűződik. Egy olasz résztvevőt fogadott Lénárt István, a Lénárt Gömb feltalálója, aki új, korszerűsített matematikaoktatási módszerét már számos országban sikerrel mutatta be. A programban részt vevő olasz üzletember, Alessandro Gambini komoly jövőt jósolt a találmánynak, amelyet hazájában is népszerűsíteni kíván.
A fi atal vállalkozók tapasztalatai abból származnak, hogy nyomon követik a fogadó vállalkozó tevékenységét, miközben munkájukkal, új ötleteikkel és tudásukkal maguk is hozzájárulnak a fogadó vállalkozás sikeréhez. A legkedveltebb célállomás Olaszország és Spanyolország, ahová összesen a jelentkezők 46 százaléka jutott el, de az Egyesült Királyság is az egyik leginkább keresett desztináció. A legaktívabb célágazatok a média, az információs technológiák, valamint az oktatási szektor.