Közös érdekek mentén
A vállalati felelősségvállalás a Pannon számára nem póz, kötelező nyűg, jólfésültség a külvilág felé, hanem a vállalati működés minden területén megnyilvánuló gondolkodásmód. A felelős és etikus magatartás beépül az üzleti lépések előkészítésébe és a mindennapi munkavégzésbe, a célok pedig messze túlmutatnak azon, ami egy mobilszolgáltatótól elvárható.
A szponzorációs tevékenység egyik fontos területe a sport, elsősorban a kézilabda és a jégkorong. A Pannon 2004 óta a Magyar Kézilabda Szövetség főtámogatója, és a szövetség vezetői többször kiemelték, hogy a mobilszolgáltató támogatása biztonságos hátteret nyújt a női és a férfiválogatott felkészüléséhez és versenyzéséhez. A Pannon ugyanezt nyújtja a Magyar Jégkorong Szövetség számára is: segítségével a magyar szövetség rendre a nemzetközi élmezőnyhöz tartozó válogatottakkal szervez barátságos találkozókat, és a Pannon Kupák immár hagyományosan nagy sikerrel zajlanak. A válogatott nemzetközi mezőnyben elért legnagyobb sikere az, hogy a csapat 2008 áprilisában megnyerte a szapporói divízió 1-es világbajnokságot, és ezzel feljutott a sportág elitjébe, az A csoportba.
A művészet szintén kiemelt szerepet játszik a Pannon életében: immár mintegy 15 éve a Pannon a Nemzeti Galéria főtámogatója, így hozzájárul ahhoz, hogy a közönség közvetlenül gyönyörködhessen a galéria műkincseiben.
Sokat hallunk arról, hogy a különböző felmérések, kutatások szerint Magyarország régiónk talán legpesszimistább, legboldogtalanabb országa, hogy a magyarok bíznak legkevésbé egymásban és a jövőben. A Pannon azért hozta létre a Példakép Alapítványt, hogy felhívja a figyelmet azokra az emberekre, akik ebben a közegben is képesek és hajlandóak önzetlenül, önfeláldozóan tenni és alkotni másokért. Az alapítvány negyedévenként három díjat ad át, és a díjazottak az oklevél és a szobrocska mellett egyenként egymillió forintot kapnak céljaik megvalósítására. A legutóbbi díjátadón Czeizel Barbara, Derdák Tibor és Dombi Gábor részesültek az alapítvány elismerésében.
A mobilszolgáltató immár évek óta jótékony célra fordítja azt az összeget, amelyet ügyfelei, partnerei karácsonyi ajándékára szánna. Tavaly a 25 millió forintot kitevő adományt a Pannon a Hallássérültek Rehabilitációjáért Küzdők Egyesülete (Harke) számára ajánlotta fel, amely egy új, az élő beszéd feliratozását lehetővé tevő szolgáltatás kifejlesztésén dolgozik.
A Pannon folyamatosan figyelemmel kíséri működésének a környezetre gyakorolt hatásait, hogy minél kevesebb természeti erőforrást használjon fel, és minél kevesebb hulladékot termeljen, amellett hogy a termékek és a szolgáltatások színvonalát is javítja. Céljuk, hogy a 2011-re várható teljes szén-dioxid-kibocsátást 24 százalékkal csökkentse. A hazai mobilszolgáltatók között először indított a Pannon 2007 tavaszán olyan kampányt, mely mind ajánlatként, mind környezetvédelmi ügyként vonzó volt a lakosság számára. A Pannon a használt mobilkészülékeket két, az elektronikus hulladékot szakszerűen újrahasznosító cégnek adta, így biztosítva, hogy a kidobásra ítélt telefonok ne károsítsák a környezetet. 2007-ben a kereskedelmi ajánlat és környezetvédelmi cél ötvözésének eredményeként az összesen begyűjtött használt mobiltelefonok menynyisége 32 100 kg volt.
Felelős vállalatként a Pannon arra törekszik, hogy a mobilkommunikáció nyújtotta lehetőségeket a hagyományos felhasználási területükön kívülre is kiterjeszthesse. Az egyik ilyen fontos terület az egészségügy. A mobilszolgáltató számos olyan innováció létrejöttében közreműködött, amelyek segítségével megkönnyíthető az emberek élete. Erre jó példa a Pentavox Kft., a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, az Országos Gyógyintézeti Központ és a Pannon együttműködésének köszönhetően kifejlesztett magzati és szívmonitoring, mely várandós kismamáknak nyújt folyamatos otthoni segítséget. A szintén a Pannon közreműködésével kifejlesztett mobil EKG a nagy terhelésnek kitett személyek - például sportolók -, illetve szívbetegek folyamatos, rugalmas és költséghatékony felügyeletét biztosítja. A Pannon mobil EKG-ja, a távdiagnosztikát az egészségügy és a sport területén is forradalmasító berendezése elnyerte az IT-Business magazin Leadership Award 2005 díját és a XIV. Magyar Innovációs Nagydíj Pályázaton is elismerésben részesült.
Ám a vállalat felelősségvállalása nem merül ki ennyiben: a gyorsabb kommunikáció érdekében például vészhelyzet esetére mobilrendszeren is elérhetővé tette a 104-es számot, míg a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat partnereként 2003 óta átvállalják öt telefonjuk kommunikációs költségét, amivel a gyermekrohamkocsi sikeres működéséhez járulnak hozzá.
Erőfeszítéseiket a nagyközönség is elismeri: a 2008-ban indult Good CSR program keretében társadalmi felelősségvállalás menedzsment díjat nyert, a női munkavállalóknak szóló munkaszervezési megoldásaival kiérdemelte a Világgazdaság című napilap Legjobb Női Munkahely, 2007 különdíját, míg szintén 2007-ben kiemelkedő kultúratámogatói tevékenységéért elnyerte a Summa Artium kortárs művészetért díját is. Emellett fontos elismerés volt a vállalat életében, hogy 2008-ban kiérdemelte a Figyelő TOP 200, Az év legeredményesebb vállalata címet is. Ez jelzi, hogy egy nagyvállalatnak az üzleti, társadalmi és környezetvédelmi területeken is jól kell teljesítenie, hogy ügyfelei és a társadalom bizalommal és megbecsüléssel tekintsen rá, illetve használja szolgáltatásait.
A hazai mobilszolgáltatók közül elsőként a Pannon adott ki a magyarországi társadalmi felelősségvállalási tevékenységéről önálló jelentést. 2009-ben ismét a legelismertebb nemzetközi iránymutatás, a Nemzetközi Jelentéstételi Kezdeményezés (GRI) alapján készíti el fenntarthatósági jelentését, amely teljes hosszában kizárólag a vállalati honlapról lesz letölthető. (Ö. Z.)