hirdetés
Legolvasottabb
Rovatok
Címlap
Belföld
Vélemény
Gazdaság
Külföld
Videó
Sport
Kultúra
Mozaik
Tud/Tech
Autó
Friss hírek
Galéria
Nolblog
Adatvédelem
Impresszum
Hírmátrix
“sztrádatrükk”
További friss hírek
Videók
Szilágyi Áron: Nélkülük nem sikerült volna - 10 éves a MOL Új Európa Alapítványa (X)
„Vannak ennél fontosabb dolgok is” - az ország legnagyobb szavazókörében jártunk
Videó a Teréz körúti robbantóról
Szögek borítják a Teréz körutat egy nappal a robbanás után
Koncz Zsuzsa új lemeze felér az elmúlt évek tüntetéseivel
„Megnyugtat, hogy nem lettünk mindannyian zombik” - megnyílt a 16. ARC
Így ebrudaltak ki otthonából egy újabb devizahiteles családot
Még több videó
sztrádaépítés-útdíj
Canossa-járás a völgyhídon
Megtalálta a közös hangot az állami sztrádaépítő cég és az Állami Számvevőszék: a kőröshegyi völgyhídra szükség van, a sztrádaberuházók pedig nem sértettek törvényt. Kifogásolni azt lehet, hogy az autópályák olcsóbban is megépülhettek volna.
Kapitány Szabó Attila
2008. július 10.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
A rendőrségen landolnak az új kartellügyek
Elhúzódik a sztrádakartellek lezárása: a bíróság felfüggesztette a 11,2 milliárd forintos, Strabag elleni kártérítési pert is. Az összebeszélők kizárása a közbeszerzésekből a készülő törvénymódosítás után sem lesz kötelező, viszont a kartellezésért felelősök akár börtönbe is kerülhetnek. A versenyhivatal egy esetben már feljelentést tett, most pedig a vasútépítési ügyben fontolgatja ezt.
Kapitány Szabó Attila
2008. március 21.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Kartellkártérítés: nem fizetnek a sztrádaépítők
Perelnie kell a kartellezés miatt elmarasztalt útépítőktől várt kártérítésért az államnak. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. fizetési felszólítása a héten lejár, az öt cég azonban önként nem utalja át az öszszesen 31,9 milliárd forintos jóvátételt. A jogi eljárások sorozata évekig is eltarthat.
Munkatársunktól
2007. október 09.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Kártérítést kér a sztrádacég a kartellezőktől
A Fővárosi Ítélőtábla másodfokon is helybenhagyta a versenyhivatal sztrádakartelldöntését. Ennek nyomán az autópálya-társaság kártérítést kér az elmarasztalt útépítő cégektől, amelyek azonban továbbra is részt vehetnek az állami útépítési pályázatokon.
Munkatársainktól
2007. augusztus 31.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Drágább a sztráda, kérdés, mennyivel?
Annak ellenére, hogy jó pár autópálya-szakasz átadása van a kormány háta mögött, számos kulcsfontosságú kérdésben még ma is hiányzik a pontos szabályozás. Nem tudni például, hogy pontosan mit is tartalmaznak, illetve mit kellene, hogy tartalmazzanak azok az árak, amelyeken az építtető szervezet leszerződik a kivitelező céggel.
Munkatársunktól
2007. június 22.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Kiürített autópálya-kezelő eladó
Elértéktelenedhet a privatizációra készülő Állami Autópálya Kezelő Zrt. A befektetők számára vonzó vagyonelemeket elveszik a cégtől: eladása így szerény bevételt ígér, hosszabb távon működőképességének megtartása is kérdéses.
Kapitány Szabó Attila
2007. június 22.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
A mérték a kérdés az M5-ösön
Ügyes számításokkal bizonygatja a gazdasági tárca: még jól is kijöhet az állam az Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. részvényeinek azonnali eladásából. Szerintük mai áron csak 11 milliárd, amit bizton elbukik az állam a gyors kiszállással, vagyis a pályán kereshető nagyobb profit meghagyásával.
Munkatársunktól
2007. május 29.
Archívum
költségvetés
Uniós büntetés a hiánytrükkökért
Tűrhetetlen, hogy a tagállamok rendszeresen fittyet hánynak az EU "költségvetési bibliája", a stabilitási és növekedési paktum előírásaira - áll egy az Európai Parlament (EP) elé kerülő dokumentumban, amelyet szerdán fogadhat el a strasbourgi plénum.
Szőcs László
2007. április 23.
Archívum
EDR-tetra
Megmaradt a trükközés
A sztrádatrükk lebuktatása és a Gripen-elszámolás befuccsolása után - úgy látszik - kis tételekben kerüli a valós hiányszámok kimutatását a kabinet. Példa a rendőrségi rádiókészülékek beszerzése, amellyel pár milliárdot csak eldugna a kormány az uniós statisztikusok elől.
Várkonyi Iván
2006. október 02.
Archívum
költségvetés
A sztrádán indult felfelé a hiány
Minden bizonytalansági tényezőt ki akar iktatni a konvergenciaprogramból a pénzügyminiszter, vagyis elejét venné annak, hogy a sztrádaépítési költségek büdzsén kívüli elszámolását később utasítsa el az Eurostat. Ez három év alatt mintegy 350 milliárdos tételt jelent a költségvetés kiadási oldalán.
Munkatársunktól
2006. július 26.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Megismétlik az útdíjtendert
Néhány hét és újrakezdi az autópályák elektronikus díjrendszere kiépítésének pályáztatását a gazdasági tárca. A nyertessel a jövő tavasszal kötnék meg a szerződést, és 2007 második felében a teherautók már nem matricával fizetnének a sztrádákon.
Kapitány Szabó Attila
2006. június 17.
Archívum
költségvetés
...London már derűsebb
Jó költségvetési hírnek nevezték londoni elemzők a magyar kormány által bejelentett új autópálya-konstrukciót. A Barclays Capital rámutat arra is: helyi piaci szempontból nagy jelentőségű hír, hogy a Mol olajtársaság gyakorolja vételi opciós jogát az ÁPV Rt.-nél lévő 10 százaléknyi törzsrészvényére 240 milliárd forintos teljes lehívási áron.
Hírösszefoglalónk
2006. május 11.
Archívum
tõzsde
Tőzsdén is göröngyös lehet a sztrádaépítés
A tőzsdét is bevonja az autópálya-finanszírozási trükkbe a kormány - erősítette meg lapunk információját a gazdasági miniszter. Az új tervről a kormány tegnap döntött, ám arra nincs garancia, hogy be is válik.
Munkatársunktól
2006. május 10.
Archívum
költségvetés
Autópályák a pesti tőzsdére
Tőzsdére vinné az állami autópályacégeket Kóka János gazdasági miniszter. A váratlan húzással a sztrádák üzemeltetése és építése vitathatatlanul magánkézbe kerülne, tehermentesítve ezzel a "túlterhelt" államkasszát.
Munkatársainktól
2006. május 09.
Archívum
MNB
Sztrádatrükk: szellemes magyarázatok
A hivatalos nyilatkozatok alapján csak az államigazgatásban garázdálkodó rossz szellemek miatt késhet a sztrádakötvény kibocsátása és az autópályák büdzsén kívülre helyezése - eddig minden érdekelt tagadta, hogy bármi köze is lenne a csúszáshoz.
Munkatársunktól
2006. április 28.
Archívum
országimázs
Financial Times: Brüsszelnek "kínos", hogy az MNB-től értesült a sztrádatrükkről
A magyar közfinanszírozási szféra állapota "kínos módon" csak azután vált ismertté Brüsszel számára, hogy az MNB beárulta a kormányt, áll a szerdai Financial Times cikkében, amely ettől függetlenül dicséri a magyar jegybank eljárását.
2005. október 12.
Archívum
MNB
Szapáry György: Mi előre szóltunk!
Szóltak a kormánynak, de az nem hallgatott rájuk. Ezután azért fordultak az unióhoz, mert a tisztánlátásra szükség van, és az MNB hitelessége is kockán forgott, de aggódtak az esetleges költségvetési pazarlás miatt is - nyilatkozta lapunknak Szapáry György, a jegybank alelnöke.
Várkonyi Iván
2005. szeptember 23.
Archívum
barométer - magyar gazdaság
5 százalékos hiányt vár 2005-re a GKI
A GKI Gazdaságkutató Rt. legfrissebb előrejelzése szerint a 2005. évi államháztartási hiány a GDP 5 százaléka körül lesz az EU módszertana alapján, figyelembe véve azt is, hogy az ESA-deficit számításánál az autópálya eladásból származó összegeket nem lehet beszámítani - ismertette Vértes András, az Rt. elnöke szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
2005. szeptember 21.
Archívum
sztrádatrükk
Londonban félnek a magyar viszálytól
Hírösszefoglalónk
2005. szeptember 21.
Archívum
MNB
A kamat csökkent, a vita maradt
Bár a jegybank elnöke szerint szétzilált a költségvetés és reménytelen az euró bevezetése 2010-ben, a monetáris tanács kamatot csökkentett. A sztrádafinanszírozás megítéléséről Brüsszelig hallatszó vita a pénzügyminiszter reagálása nyomán még jobban felerősödött.
Blahó Miklós
2005. szeptember 20.
Archívum
hirdetés
Top cikkek
hirdetés
NOL Piactér
TOP 50 megfizethető étterem
1290 Ft
Sportfogadás + Nemzeti Sport
11970 Ft
Manager Magazin előfizetés
9800 Ft
Auto-Motor előfizetés
590 Ft-tól