Otello szíve helyett
Gondolkodnom kellett, miért is utáltam annyira ezt az Otello-rendezést, hiszen nincs vele semmi baj. A színpadot alaposan beépítette Csikós Attila, körbástya, velencei oroszlán, de így szokott lenni a világban mindenütt, az Otello nem sok lehetőséget ad a rendezői agymenésre, fülbevalós, besuvikszolt tenor, szőke nő, gonosz bariton. A zenekar most nagyon megszólal Héja Domonkos vezényletével, úgy dúl a vihar, ahogy illik, a hangsúlyos és meglepően csiszolt hangszeres jelenlét végig megmarad. Már a nagybőgő kitartott hangjába is bele lehet borzongani a nyitókórus után, később szép a csellószóló a szerelmi kettős előtt, a Fűzfadalnál pedig a fafúvók hozzák a fűzfasíphatást. Azt nem értem, miért engedi a karmester, hogy viszonylag sokáig keresgélje Anatolij Fokanov az énekszólam helyét a második felvonás elején. Pont látom, hogy Héja Domonkos inkább a partitúrát bújja, nem ad jeleket a színpadra, lehet, hogy ez valami ifjúkori bölcsesség: mire elkezdődik az ária, úgyis megtalálják egymást, addig meg majd csak lesz valami.