hirdetés
Legolvasottabb
Rovatok
Címlap
Belföld
Vélemény
Gazdaság
Külföld
Videó
Sport
Kultúra
Mozaik
Tud/Tech
Autó
Friss hírek
Galéria
Nolblog
Adatvédelem
Impresszum
Hírmátrix
“sztrádaépítés-útdíj”
További friss hírek
Videók
Szilágyi Áron: Nélkülük nem sikerült volna - 10 éves a MOL Új Európa Alapítványa (X)
„Vannak ennél fontosabb dolgok is” - az ország legnagyobb szavazókörében jártunk
Videó a Teréz körúti robbantóról
Szögek borítják a Teréz körutat egy nappal a robbanás után
Koncz Zsuzsa új lemeze felér az elmúlt évek tüntetéseivel
„Megnyugtat, hogy nem lettünk mindannyian zombik” - megnyílt a 16. ARC
Így ebrudaltak ki otthonából egy újabb devizahiteles családot
Még több videó
sztrádaépítés-útdíj
Már a Viadom nélkül épül az M0-ás
Félidejéhez érkezett az M0-ás körgyűrű keleti szektorának építése, a jövő év közepéig megindulhat ezen a szakaszon is a forgalom. A tegnapi bejáráson Kóka János közlekedési miniszter kijelentette: a 26,5 kilométeres szakasz árát sikerült leszorítani, és így az EU által megfinanszírozott összeg egy további, az M0-ást az M3-assal összekötő 12 kilométer megépítésére is elég, ez az út 2009-ben készül majd el. (A képen a leendő M0-ás szakasz plakátja és a jelenlegi állapot látható.) Arról nem esett szó, hogy az M0-ás megbízást olcsó ajánlatával elnyerő PVT-M0 konzorciumból már 2006 végén kikerült a magyar Viadom Zrt., amelyről mára kiderült, hogy súlyos pénzügyi gondokkal küzd, alvállalkozói hiába várnak a pénzükre. Azóta az M0-ást a konzorcium másik két tagja, a Porr és a Terra Asdag építi. E cégek készítik az M7-es új szakaszát is. Ebben az ugyancsak nagyon olcsó árral elnyert munkájukban a konzorciumvezető volt a Viadom, de mostanra kiszállt e beruházásból is.
Munkatársunktól
2007. június 12.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
A Fidesz nem támogatja az e-útdíj javaslatot
A Fidesz nem támogatja az elektronikus útdíj rendszerről szóló kormányzati javaslatot - jelentette be Márton Attila, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője és Barsiné Pataki Etelka, a Fidesz EP-képviselője.
2007. június 11.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Hármas verseny az M6-osért
Munkatársunktól
2007. június 09.
Archívum
korrupció
Kényszersztrádán
A magyar építőiparban két dologba lehet beledögleni: ha nem kap valaki megrendelést, meg ha kap. Ez a milliárdokkal zsonglőrködő fővállalkozókra ugyanúgy igaz, mint a sor végén álló al-alvállalkozókra.
2007. június 01.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
A mérték a kérdés az M5-ösön
Ügyes számításokkal bizonygatja a gazdasági tárca: még jól is kijöhet az állam az Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. részvényeinek azonnali eladásából. Szerintük mai áron csak 11 milliárd, amit bizton elbukik az állam a gyors kiszállással, vagyis a pályán kereshető nagyobb profit meghagyásával.
Munkatársunktól
2007. május 29.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Kiszáll az állam az M5-ösből
Piacra dobja az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. állami üzletrészét a gazdasági tárca. A korábbi tervek elvetésével a költségvetés most néhány, hosszú távon akár 150 milliárd forintot is bukhat.
Kapitány Szabó Attila
2007. május 22.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Nem megveszi, hanem eladja az állam az M5-ös üzemeltetőjét
Eeredeti elképzeléséhez képest száznyolcvan fokos fordulatot vett a közlekedési minisztérium az M5-ös autópályát üzemeltető AKA Zrt. ügyében. Korábban azt jelentette be a tárca, hogy kivásárolja a külföldi tulajdonostársakat a sztrádaüzemeltető cégből, majd aztán a társaságot egyben adja el. Most viszont azt közölte: mégis inkább eladja a saját részét.
2007. május 21.
Archívum
képgaléria
Hordógurítás a kőröshegyi viadukton
2007. május 10.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Nem áprilisi tréfa - Finisben a kőröshegyi völgyhídépítés
A hét végén az utolsó betonelemet is beemelték az M7-es autópálya részeként épülő kőröshegyi viaduktba. A módosított határidő szerint a csaknem két kilométer hosszú hídnak augusztusra kell elkészülnie.
2007. április 02.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Finisben a kőröshegyi völgyhídépítés
A hétvégén az utolsó betonelemet is beemelték az M7-es autópálya részeként épülő kőröshegyi viaduktba. A módosított határidő szerint a csaknem két kilométer hosszú hídnak augusztusra kell elkészülnie.
2007. április 01.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Új hídtervek a Dunán és az Ipolyon
Európai uniós pályázaton nyert pénzből júniusra elkészül két, az Ipolyon építendő híd terve. Ugyancsak tervezőasztalon van már a Komáromot Komárnóval összekötő új híd is.
2007. március 29.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Vasárnapi matricásítás
Kizárólag matricával hajthatnak fel április 1-jétől a most még díjmentes sztrádákra, autóutakra a tehergépkocsik. Az M0-ásra senkinek nem kell matricát váltania, a kamionosoknak azonban 42 kijelölt szakaszon a főutak használatáért is fizetniük kell. A személyautósoknak nincs meglepetés.
Kapitány Szabó Attila
2007. március 27.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Teljesen állami lesz az M5-ös
Megvásárolja az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. magánkézben lévő hatvanszázalékos részvénycsomagját az állam. A tavaly nyár óta esedékes kivásárlás előkészületeinek elhúzódásán a költségvetés kétmilliárd forintot veszíthet.
Kapitány Szabó Attila
2007. március 01.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Áprilisi matricásítás teherautóknak
Kész a rendelet a matricás autópályadíj-rendszer kiterjesztésére. A tehergépkocsiknak a most még ingyenes sztrádaszakaszok, a kamionoknak pedig harminchat főút használatáért is fizetniük kell. A személygépkocsikat nem érintik a változások.
Kapitány Szabó Attila
2007. február 28.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Új állami teher, még csak a kamionokon
Az ára elérheti a 60-80 milliárd forintot, ezért ismét csúszik az elektronikus útdíjszedő rendszer kiépítése. A teherautóknak 2009-től már a megtett út alapján számláznak - kilométerenként 30-45 forintot. Az osztrák és a német rendszerépítők már lobbiznak az üzletért.
Kapitány Szabó Attila
2007. február 23.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Milliárdos kártérítési perek követhetik a sztrádakartelleket
A versenyhivatal további nyitást szeretne látni a patikapiacon: meg lehetne szüntetni a gyógyszerek árrésének állami szabályozását, és helyette a támogatott gyógyszereknél elegendő lenne a támogatásba való befogadást a fogyasztói árak maximumának vállalásához kötni. - ezt ajánljuk a holnapi Népszabadságból.
2007. február 02.
Archívum
Szerbia
E75-ös autópálya: visszalépett a nyertes
A belgrádi kormány koncessziós társasággal építtetné meg a Horgos- Újvidék-Belgrád-Pozsega autópálya hiányzó fél oldalát. Ezzel viszont elveszítené tulajdonrészét és majdani bevételeit a vajdasági tartományi kormány, amelynek pénzén a meglévő fél autópálya megépült.
2007. január 31.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Három ország közös terve a bánáti út
A szomszédos országok útfejlesztései között vannak közös elképzelések: ilyen lehet az úgynevezett bánáti út is, amely a tervek szerint a Szeged, a vajdasági Nagykikinda és a bánsági Temesvár által határolt háromszögben fut majd, s a hármas határnál ér össze.
2007. január 31.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
M15-M70: matrica két "majdnem-sztrádára"
Kizárólag sztrádamatricával használhatják április elsejétől az M15-ös és az M70-es autóutat a személykocsival és motorral közlekedők - értesült lapunk. A főutakon az idén még csak a kamionosokat sarcolják.
Kapitány Szabó Attila
2007. január 27.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
M5: autópályacég eladó
Eladó az M5-öst üzemeltető autópálya-társaság. Az Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. értékesítési pályázata a kormány és a magánbefektetők megállapodása után februárban jelenhet meg - értesült lapunk. A cég állami kivásárlására nincs pénz.
Kapitány Szabó Attila
2007. január 19.
Archívum
4
hirdetés
Top cikkek
hirdetés
NOL Piactér
TOP 50 megfizethető étterem
1290 Ft
Sportfogadás + Nemzeti Sport
11970 Ft
Manager Magazin előfizetés
9800 Ft
Auto-Motor előfizetés
590 Ft-tól