hirdetés
Legolvasottabb
Rovatok
Címlap
Belföld
Vélemény
Gazdaság
Külföld
Videó
Sport
Kultúra
Mozaik
Tud/Tech
Autó
Friss hírek
Galéria
Nolblog
Adatvédelem
Impresszum
Hírmátrix
“autóipar”
További friss hírek
Videók
Szilágyi Áron: Nélkülük nem sikerült volna - 10 éves a MOL Új Európa Alapítványa (X)
„Vannak ennél fontosabb dolgok is” - az ország legnagyobb szavazókörében jártunk
Videó a Teréz körúti robbantóról
Szögek borítják a Teréz körutat egy nappal a robbanás után
Koncz Zsuzsa új lemeze felér az elmúlt évek tüntetéseivel
„Megnyugtat, hogy nem lettünk mindannyian zombik” - megnyílt a 16. ARC
Így ebrudaltak ki otthonából egy újabb devizahiteles családot
Még több videó
autóipar
A Saabtól válhat meg elsőként a General Motors
General Motors (GM) újabb leépítésekkel igyekszik úrrá lenni sokasodó gondjain. Az autógyártó az adminisztratív dolgozóinak létszámát fogja csökkenteni, de a kereslet drasztikus visszaesése következtében elbocsátások lesznek a benzinfaló kisteherautókat és városi terepjárókat tervező mérnöki gárdában is.
Munkatársunktól
2008. július 08.
Archívum
autógyártás
A Mercedes is a mi autónk lesz?
A magyarországi autógyártást napjainkban nem újabb márkák megjelenése, hanem a már működők kapacitásának és termékválasztékának bővülése jellemzi, de maradt esély továbbiakra, mert nyugat-európai és távol-keleti cégek is érdeklődnek.
Boros Jenő
2008. június 17.
Archívum
India
Érdekharcok az indiai népautó körül
A Tata Nano az iparosodó India jelképe. A mindössze 432 ezer forintnak megfelelő összegbe kerülő népautó a tervek szerint jövő januárban kerül a piacra, ami egy indiai lap szerint olyan jelentőségű esemény lesz, mint amikor először lépett ember a Holdra. Öngyilkosságok, tüntetések és perek árnyékolják be az új indiai csodaautó pályafutását.
2008. március 05.
Archívum
autóipar
A Volkswagen markában a Scania
A nevető harmadik, a Volkswagen (VW) lett a nyerő a több mint másfél éve folyó küzdelemben, amelynek tétje a svéd Scania megszerzése volt.
2008. március 04.
Archívum
autóipar
Számháború a világelsőségért
Nincs vége az autóiparban 2007 értékelésének, a tét a világelsőség az évi 76 millió járműves világpiacból. Az adatokról vitázik a két nagy cég, a General Motors és a Toyota.
Boros Jenő
2008. január 29.
Archívum
kerékvilág
Generál-e vásárlásokat önmagában a díj?
Az Év autója címet és persze mindenfajta kitüntetés elnyerését szívesen reklámoznak plakátjaikon a gyártók, ám a díjak hasznát nehéz lemérni, mert kritérium, hogy a jelölt modell újdonság legyen, így nehéz viszonyítani a serleg piacösztönző hatását.
Munkatársunktól
2007. november 21.
Archívum
kerékvilág
Magyar voks: különvélemény
Az Év autója nemzetközi zsűrijének egyik magyar tagja sem voksolt a Fiat 500-asra, döntésüket a következőképpen indokolták lapunknak.
Munkatársunktól
2007. november 21.
Archívum
kerékvilág
Választási hírek: ha év vége, akkor díjözön
Az autók gyakran, a díjosztás hagyománya kevésbé változik: novemberben lázas zsűrizések után sorra hirdetnek győzteseket, az Év autójában immár negyvenötödször.
Boros Jenő
2007. november 21.
Archívum
kerékvilág
Puli-utód feszültség alatt
Elektromos és hibrid hajtású autókat gyártó üzem épülhet Székesfehérváron, ha a kormánynak sikerül megállapodnia a német és az osztrák befektetőkel. A tervezett beruházás értéke titkos. Az esetleg gyártásba kerülő gépkocsit azonban már bemutatták.
Munkatársunktól
2007. november 21.
Archívum
környezetszennyezés
EU: a szomszéd autója zöldebb?
"Beszóltak" a franciák a német autógyártóknak. Látszólag mindenki a levegő tisztaságáért aggódik, de a tét inkább az: ki ad el több négykerekűt Európában.
Pócs Balázs
2007. november 19.
Archívum
autógyártás
Ismét együtt a Lada és a Fiat
Oroszországban tavaly 1,97 millió személyautó kelt el, ami 20 százalékkal több, mint 2005-ben, 2011-re várhatóan 3 milliósra bővül a piac, melyért egyre több külföldi cég harcol. A Lada ismét a Fiattal fog össze.
Boros Jenő
2007. október 17.
Archívum
sztrájk
Sztrájk a GM amerikai üzemeiben
Az amerikai autóipari munkások szakszervezete (UAW) tegnap sztrájkőrségeket küldött a General Motors több mint nyolcvan észak-amerikai gyára elé. A GM és a UAW húsz napja tárgyal a szeptember 14-én lejárt kollektív szerződés meghosszabbításáról. A fő vitapont a munkahelyek tartós biztonsága, a garantált nyugdíj és egészségbiztosítás. A GM-nek 51 milliárd dollár fedezet nélküli egészségbiztosítási kötelezettsége van. A cég 339 ezer egykori dolgozójáért és családtagjaiért visel felelősséget, ami jelentősen csökkenti versenyképességét a japán és európai gyártókkal szemben.
Horváth Gábor
2007. szeptember 25.
Archívum
autóipar
Alkatrész ABC
Az Audi után a BMW is Budapesten nyitott régiós beszerzési központot, mert fél évtized alatt közel négyszeresére nőtt a kelet-közép-európai országokból vásárolt alkatrészeinek értéke.
Boros Jenő
2007. szeptember 21.
Archívum
autóipar
Novembertől soron az A3 kabrió
Novemberben megkezdődik a győri Audinál az A3-as Cabriolet sorozatgyártása - mondta el lapunknak Kóka János Frankfurtban. A gazdasági miniszter magánlátogatóként vett részt az autószalonon, ám ott találkozott Frank Drevessel, az Audi AG igazgatótanácsának termelésért felelős tagjával, az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnökével.
Boros Jenő
2007. szeptember 13.
Archívum
autóipar
Toyotától a Chryslerhez
Az első külföldi volt a Toyota igazgatótanácsában - az áprilisi hírekben szenzációként szerepelt, hogy immár nemcsak az értékesítésben és a gyártásban, hanem a legfelsőbb vezetésben is nemzetközi lett a japán konszern, melynek történetében először neveztek ki külföldit ilyen magas posztra. Az amerikai Jim Press nyolc japán igazgatósági taggal együtt került a csúcsmenedzserek közé. Nem sokáig töltötte be azonban a posztot, szeptember 14-től egy konkurens cégnél áll csatasorba: a Chrysler értékesítési, marketing-, termékstratégiai, fejlesztési, szerviz- és alkatrészrészlegeit irányítja. Jim Press harminchét év után távozik a Toyotától.
Boros Jenő
2007. szeptember 10.
Archívum
autóipar
Életet lehelnének a Trabantba
Sokadszor próbálkoztak az ötven éve született, de immár tizenhat éve eltemetett Trabant márka feltámasztásával, Klaus Schindlernek talán sikerül.
Boros Jenő
2007. szeptember 10.
Archívum
autóipar
Az indiai Tata ül a Jaguar volánja mögé?
A Tata nagy indiai ipari csoport látszik a legesélyesebbnek a Jaguar és a Land Rover márka megszerzésére - írta a brit sajtó. A Ford-csoport által birtokolt két angol autógyártó eladásának tényét várhatóan hamarosan bejelentik, de az év végére, legkésőbb a jövő év elejére az értékesítés részleteinek módozatait is nyilvánosságra hozzák. A Jaguar 258 millió font veszteséggel, a Land Rover 100 millió font nyereséggel tudta le a tavalyi üzleti évet.
Munkatársunktól
2007. augusztus 28.
Archívum
autóipar
Ismét amerikai a Chrysler
Egy magán befektetési alap, a Cerberus Capital Management tulajdonába került a DaimlerChrysler amerikai leányvállalata. A 10,1 milliárd dolláros ügylet során a részvények 80,1 százalékát értékesítette a német anyavállalat. Ez utóbbi, a részvényesek októberi jóváhagyását követően, visszaveszi a Daimler AG nevet.
2007. augusztus 07.
Archívum
autógyártás
Ötszázas: hamis, de baba
De nem mérvadó az sem, hogy a kormány mögött elhelyezett kerek műszeregység valóban multifunkciós: egyszerre kilométeróra, fordulatszámmérő és fedélzeti számítógép-kijelző.
Kapitány Szabó Attila
2007. július 18.
Autó
multik
Új kézben a GM magyar váltógyára
A létszámleépítések és a gyárbezárások mellett részlegek és márkák eladásával is csökkentik adósságaikat a vezető autóscégek. A General Motors lépése érinti a magyar gyárát is.
Boros Jenő
2007. július 03.
Archívum
25
hirdetés
Top cikkek
hirdetés
NOL Piactér
TOP 50 megfizethető étterem
1290 Ft
Sportfogadás + Nemzeti Sport
11970 Ft
Manager Magazin előfizetés
9800 Ft
Auto-Motor előfizetés
590 Ft-tól