hirdetés
Legolvasottabb
Rovatok
Címlap
Belföld
Vélemény
Gazdaság
Külföld
Videó
Sport
Kultúra
Mozaik
Tud/Tech
Autó
Friss hírek
Galéria
Nolblog
Adatvédelem
Impresszum
Hírmátrix
“dugódíj”
További friss hírek
Videók
Szilágyi Áron: Nélkülük nem sikerült volna - 10 éves a MOL Új Európa Alapítványa (X)
„Vannak ennél fontosabb dolgok is” - az ország legnagyobb szavazókörében jártunk
Videó a Teréz körúti robbantóról
Szögek borítják a Teréz körutat egy nappal a robbanás után
Koncz Zsuzsa új lemeze felér az elmúlt évek tüntetéseivel
„Megnyugtat, hogy nem lettünk mindannyian zombik” - megnyílt a 16. ARC
Így ebrudaltak ki otthonából egy újabb devizahiteles családot
Még több videó
klímaváltozás
Előkészítik a budapesti dugódíj bevezetését
Jogszabály-módosítást kezdeményez a gazdasági tárcánál a főváros vezetése, hogy az önkormányzatok behajtási díjszedése jogilag rendezett legyen, s egyúttal indítványozza azt is, hogy az M0-ás úton ne vezessék be a teherautók utáni díjfizetést - nyilatkozta a Városháza kommunikációs igazgatója.
2008. április 22.
Archívum
dugódíj
Egyelőre nem lesz dugódíj
Legkorábban 2011-2012-ben vezethetik be a dugódíjat Budapesten. Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója lapunknak azt mondta, a főpolgármesteri kabinet tegnap tárgyalt a Városkutatás Kft. által összeállított anyagról. A szakértői anyag 300, 500, illetve 800 forintos díjtételekkel számolt, a zóna határa pedig a Nagykörút, illetve a Hungária-körgyűrű volna.
Munkatársunktól
2008. április 22.
Archívum
dugódíj
Perel a Porsche a londoni dugódíj miatt
Bíróságon támadta meg a Porsche luxusautógyár a londoni polgármester döntését, amely szerint benzinfaló autóval ősztől háromszoros dugódíj ellenében lehet csak behajtani a belvárosba.
2008. április 03.
Archívum
Hollandia
Amszterdam kitiltja az oldtimereket
Citroen 2CV Kacsa vagy régi VW Bogár, egyre megy – a bájaikat a piroslámpás negyed kirakataiban kínáló hölgyek után Amszterdam az 1992 előtt gyártott autókat is kitiltaná.
Szőcs László
2008. március 05.
Archívum
Nagy-Britannia
A Porsche beperli a londoni polgármestert a behajtási díj miatt
Bíróság előtt készül megtámadni a német Porsche autógyár a londoni polgármester minapi döntését, amely szerint ősztől napi 25 fontot (8800 forintot) kell fizetniük a sokat fogyasztó személyautók tulajdonosainak, ha be akarnak hajtani London belvárosába.
2008. február 19.
Archívum
dugódíj
Tüntetés vasárnap a szmog miatt - cáfolják Demszkyt
Bár a főpolgármester és a környezetvédemi tárca vezetője tegnap intézkedéseket ígért, a zöld- és kerékpárosszervezetek mindenképpen megtartják vasárnapi demonstrációjukat: amiatt tiltakoznak, hogy a fővárosi vezetés eddig nem fékezte meg a levegő romlását. A criticalmass.hu-n a szervezők adatokkal cáfolják a főpolgármester tegnapi szavait.
2008. február 15.
Archívum
Nagy-Britannia
London, zöldváros
Súlyos büntetőadót fizetnek hétfő reggel óta a Nagy-London területére behajtó környezetszennyező teherautók és buszok.
R. Hahn Veronika
2008. február 05.
Archívum
dugódíj
New York városának is dugó-adót javasolnak
Dugódíj bevezetését javasolja a belvárosi közlekedési káosz felszámolását célzó terv kidolgozásával megbízott tanácsadó testület a New York-i városvezetésnek.
2008. február 01.
Archívum
dugódíj
Rogán a Szigeten jelentette be, hogy támogatja a dugóadót
Budapest V. kerülete kész tárgyalni az úgynevezett dugóadóról, ha a főpolgármesternek van ilyen javaslata - mondta Rogán Antal. A belváros polgármestere a Sziget fesztiválon mutatta be az V. kerület fejlesztési terveit.
2007. augusztus 08.
Archívum
dugódíj
Stockholmban bevált a dugódíj
Az útdíj bevezetése nyomán húsz százalékkal csökkent Stockholm belvárosának autóforgalma.
2007. augusztus 03.
Archívum
dugódíj
Stockholmban is fizetni kell a "belvárosi autókázásért"
London, Róma és Szingapúr után Stockholm belvárosába is csak úthasználati díj ellenében lehet behajtani autóval. Erről a svéd törvényhozás döntött, miután a főváros lakóinak többsége korábban véleménynyilvánító népszavazáson támogatta az úthasználati díj bevezetését.
2007. június 21.
Archívum
dugódíj
"Szereted a városod, de zavar, hogy tönkreteszi a szmog?"
Bringások és gyalogosok tüntetnek vasárnap a tiszta fővárosi levegőért. A demonstráció résztvevői a belvárosi légszennyezettség csökkentését, és hatékony, kijátszhatatlan szmogrendeletet követelnek.
2007. február 09.
Archívum
Olaszország
Autómentes napot tartottak az olasz nagyvárosokban
Le kellett mondaniuk az olaszoknak kedvenc gépkocsijaik, motorkerékpárjaik használatáról vasárnap, és beérni közösségi közlekedési eszközökkel Róma, Milánó és más olasz nagyvárosokban.
2007. január 28.
Archívum
dugódíj
A dugódíj meghódítja Európát
Ázsiában született (immár több mint harminc éve), de mostanában inkább európai országokban hódít a városok forgalmi terhelését csökkentő dugódíj. A díjszedés környezetvédelmi céljai mindenütt megvalósultak, a legutóbbi stockholmi példa pedig egyértelmű sikertörténet.
Hargitai Miklós
2006. november 09.
Archívum
dugódíj
Dugódíj Londonban
A városi útdíj egyes vélemények szerint csupán az autósok újabb megsarcolása, mások - elsősorban a környezetvédők - úgy gondolják: olyan forgalomszabályozási eszköz, amelynek révén a közlekedési dugók okozóival végre megfizettetik az általuk okozott károk egy részét, s nem mellesleg, a városi élet minősége is javítható.
2006. november 09.
Archívum
dugódíj
Londonban jön a dugódíj
Fél év választja el a londoniakat a példátlan intézkedés bevezetésétől, melynek során munkanapon reggel 7 óra és este 18.30 között a városközpontba behajtó autóknak 5 font ún. forgalmidugó-díjat (congestion charge) kell fizetniük. A jövő év február 17-én életbe lépő rendszernek még nincs minden részlete kidolgozva, de várhatóan telefonon, a postahivatalokban és a világhálón keresztül lehet majd előre befizetni a belépőjegyet, azaz a rendszámtáblát regisztráltatni a központi adatbázisban. A kiterjedt zóna határán kamerák hálózata ellenőrzi az áthaladó autókat, és a díj előzetes befizetését elmulasztó gépkocsivezetők borsos, 80 fontos pénzbüntetésre számíthatnak.
R. Hahn Veronika
2006. november 09.
Archívum
dugódíj
A dugódíj és a város
Minden előzetes rémhír ellenére nem omlott össze Ken Livingstone londoni főpolgármester kezdeményezése, a városközpontba behajtó autókra kivetett ötfontos behajtási díj. A sikerben szerepe van némi előrelátó szervezésnek is, a forgalmat nehezítő útjavítások ugyanis éppen a díj bevezetésének időpontjára értek véget. A kevesebb autó így nagyobb útfelületen haladhat, ami még látványosabbá teszi a változást. De a lényeg mégiscsak az, hogy Londonban, a világ első kapitalista nagyvárosában sikerült egyértelműen piackonform eszközökkel korlátozni a hétköznapokat pokollá tevő gépkocsiforgalmat. Aki üzemszerűen használja az autóját, egész nap szállít, ügyet intéz, reprezentál vele, az immár dugó nélkül teheti, s bőven kitermeli az öt metrójegy árát kitevő összeget. Aki sokallja az öt fontot, az a zónahatáron metróra vagy buszra száll, s a különbözetet megtakarítja magának. Ha jól meggondoljuk, valami ilyesmiről szól a piacgazdaság.
Munkatársunktól
2006. november 09.
Archívum
dugódíj
NOL-voks a dugókról
Ön hogyan próbálja kikerülni a felújítás okozta dugókat? - kérdeztük olvasóinktól.
2006. november 09.
Archívum
4
hirdetés
Top cikkek
hirdetés
NOL Piactér
TOP 50 megfizethető étterem
1290 Ft
Sportfogadás + Nemzeti Sport
11970 Ft
Manager Magazin előfizetés
9800 Ft
Auto-Motor előfizetés
590 Ft-tól