hirdetés
Legolvasottabb
Rovatok
Címlap
Belföld
Vélemény
Gazdaság
Külföld
Videó
Sport
Kultúra
Mozaik
Tud/Tech
Autó
Friss hírek
Galéria
Nolblog
Adatvédelem
Impresszum
Hírmátrix
“4-es metró”
További friss hírek
Videók
Szilágyi Áron: Nélkülük nem sikerült volna - 10 éves a MOL Új Európa Alapítványa (X)
„Vannak ennél fontosabb dolgok is” - az ország legnagyobb szavazókörében jártunk
Videó a Teréz körúti robbantóról
Szögek borítják a Teréz körutat egy nappal a robbanás után
Koncz Zsuzsa új lemeze felér az elmúlt évek tüntetéseivel
„Megnyugtat, hogy nem lettünk mindannyian zombik” - megnyílt a 16. ARC
Így ebrudaltak ki otthonából egy újabb devizahiteles családot
Még több videó
4-es metró
A 4-es metrót már Pesten fúrják
2009. szeptember 14.
Belföld
EU-támogatás
4-es metró: nem vész el, csak átalakul az EU-támogatás
Most már biztos, hogy a Margit híd felújításának teljes projektjét Brüsszelbe kell küldeni jóváhagyásra. A főváros már dolgozik a "csomagon". A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szóvivője szerint nem úszik el a 4-es metró Brüsszel által elvitatott 43 milliárd forintja sem.
2009. augusztus 29.
Belföld
főváros
Steiner: a Margit híd megéri az árát
A Margit híd csaknem harmincmilliárd forintos felújítása lehet, hogy drága, ám csodálatos építészeti értékeit „akár nagy anyagi áldozatok árán is, de meg kell őrizni" - állítja Steiner Pál, az MSZP fővárosi frakcióvezetője.
2009. július 09.
Belföld
4-es metró
Másfél napot késik a fúrópajzs
Szombatra várták, de csak hétfőn érkezik meg a 4-es metró fúrópajzsa a Fővám téri állomásra.
Kelen Károly
2009. június 27.
Belföld
4-es metró
A pajzsot megtisztították: fúrhatja a metróalagutat
Egy hete beleragadt az agyagba a 4-es metró fúrópajzsa a Duna alatt. Megtisztították, most már mehet tovább a fúrás.
Kelen Károly
2009. június 16.
Belföld
Demszky Gábor
4-es metró: a városháza cáfolja, hogy az EU rácáfolt volna Demszkyre
Az Európai Bizottság a 4-es metró második (Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti) szakaszát még nem elemezte, nem is jött erre pályázat. Előbb a gazdaságossági mutatókat kell megvizsgálni, csak ezt követően 'tehetnek utalást' az esetleges finanszírozásra. Demszky ehhez képest már májusban azt mondta: az első szakaszból kieső, 60 milliárdos támogatást majd a második ütemre költhetik, ezt Brüsszel is támogatja.
2009. június 11.
Belföld
metró
A Duna alatt akadt el a fúrópajzs
Elakadt a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa a Duna alatt, mert az eddigitől eltérő szerkezetű agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság kedden az MTI-vel.
2009. június 09.
Mozaik
metro
Jönnek az új metrókocsik
Demszky Gábor főpolgármester az új, Metropolis típusú járműveket bemutató sajtótájékoztatón elmondta, hogy 2010 végéig az Alstom Transport összesen 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd 22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény. A többi kocsi a 4-es metró vonalán jár, ahol a szerelvények négy kocsiból állnak majd.
2009. február 09.
Videó
metró
A metrópóker folyik, az építkezés áll
Beváltotta múlt heti fenyegetését a Bamco, és hétfőn átmenetileg leállt a 4-es metró egyes munkálataival. A francia, német, osztrák és magyar tagokból álló konzorcium az alagútfúráson kívül az Etele téri pajzsindítót, több szellőzőalagutat és a Szent Gellért téri állomást építi, összesen úgy negyvenmilliárd forint értékben. A cég szerint ezen az összegen felül még összesen 36 milliárd forint jár nekik.
2008. szeptember 30.
Archívum
4-es metró
4-es metró: zsarolás és ultimátum milliárdokért
Újabb vita nehezíti a 4-es metró építését; az alagutat fúró Bamcó-konzorcium levélben kereste meg a BKV metró projektigazgatóságát azzal az ultimátummal, hogy ha nem fizetik ki az általuk a pluszmunkákért kért többletköveteléseket, akkor leállnak az építkezéssel. A DBR Projekt Igazgatóság szerint viszont a Bamcó által benyújtott 150 igény közül csupán 25 „valós és jogos”, alig másfélmilliárd forint értékben. A Bamcón kívüli másik húsz kivitelező összesen is csak ennek töredékét kéri a pluszmunkákért.
2008. szeptember 25.
Archívum
4-es metró
Milliós bírságért fúrtak
A maximális, egymillió forintos bírságot szabta ki a 4-es metró szabálytalan, engedély nélküli alagútfúrás miatt a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a kivitelező Bamco konzorciumra - tájékoztatta a hivatal lapunkat. Az építtető DBR Metró Projekt Igazgatóság az ügyben az NKH megállapítása szerint nem vétkes, mert igyekezett a jogsértést megakadályozni. (Ettől függetlenül a büntetést a hatósággal kapcsolatban álló metró projektigazgatósága kapja, amely azt később behajthatja a Bamcón.)
2008. augusztus 27.
Archívum
Tarlós István
Tarlós-Demszky pengeváltás
Demszky Gábor főpolgármesternek választ kell adnia a 4-es metró építése körüli kérdésekre, így például arra: ki és miért felelős az 537 milliárd forintos beruházással kapcsolatban - ismertette a főpolgármesterhez írt nyílt levelét Tarlós István, a fővárosi Fidesz-KDNP frakciószövetség elnöke tegnap.
Hírösszefoglalónk
2008. augusztus 26.
Archívum
4-es metró
Tíz métert fúrt engedély nélkül a pajzs
Az engedélyezettnél tíz méterrel fúrt tovább a 4-es metró fúrópajzsa a Szent Gellért téri építkezésnél - tájékoztatott a helyszíni szemlét és ellenőrzést végző Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH).
2008. augusztus 22.
Archívum
4-es metró
Engedély nélkül fúrnak tovább
Napi egymillió forintos bírságot kaphat az alagútfúró konzorcium, amely a hatósági tilalom ellenére folytatta a leállíttatott metróépítést. A tét akár egymilliárd forint is lehet.
2008. augusztus 21.
Archívum
Budapest
Milliárdos pihenőn a fúrópajzsok
A Gellért téri és a Fővám téri állomások építési gondjai miatt is leállásra kényszerülnek a metró fúrópajzsai. A több hónapos késés ellenére tarthatónak mondják a 2011-es átadási határidőt.
2008. augusztus 17.
Archívum
4-es metró
Mégsincs veszélyben a 4-es metró 2011-es átadása
Nem került veszélybe a 4-es metró 2011-es átadása azzal, hogy fel kellett függeszteni az alagútépítést a Gellért térnél - állítja a beruházó DBR Metró Projektigazgatóság.
2008. augusztus 15.
Archívum
4-es metró
Leállt a 4-es metró építése
Felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél a Nemzeti Közlekedési Hatóság, így a fúrópajzsok két hónapra leállnak - írja az Index.hu. Az internetes portál szerint a folytatás sem lesz zökkenőmentes: a Duna alatt megint meg kell állni 2-4 hónapra a Fővám téri állomás építésének csúszása miatt. A csúszás miatti többletköltség meghaladhatja az egymilliárd forintot.
Munkatársunktól
2008. augusztus 15.
Archívum
4-es metró
Késnek, de már tesztelik az új metrókocsikat
Megkezdődött a 2-es és a 4-es metróvonalra szánt új metrókocsik prototípusának tesztelése Franciaországban; a Metropolis nevet viselő jármű első példányának 81 különféle műszaki paraméterét vizsgálják decemberig, az eredmények alapján kaphatja meg a kocsi a típusengedélyt - tájékoztatta lapunkat közleményben a gyártó Alstom Transport, a BKV és a DBR Metró Projekt Igazgatóság.
2008. augusztus 15.
Archívum
képmentő
Képmentő 74.: Metróéhség a kelet-nyugati vonalon
A Deák térről az Astoria Szálló felé napi két méter húsz centit haladt az alagútépítésben a Rácz-brigád. Ez az a brigád, amely tizenegy hónap alatt készítette el az Astoria-aluljárót. - Archívumunkból válogatunk
Szemere Katalin
2008. augusztus 03.
Archívum
metró
Hulladékgyűjtőben a 4-es metró tervei
Egy balatonszárszói szelektív hulladékgyűjtőbe dobták a 4-es metró terveit. A mintegy félszáz kilogramm súlyúra becsült dokumentumokra a szomszédos Teleki polgármestere talált rá. A DBR Metró Projekt Igazgatóság közölte: tenderen indult ajánlattevőtől kerülhettek kukába a dokumentumok, az ügyben vizsgálat indult.
2008. július 14.
Archívum
8
hirdetés
Top cikkek
hirdetés
NOL Piactér
TOP 50 megfizethető étterem
1290 Ft
Sportfogadás + Nemzeti Sport
11970 Ft
Manager Magazin előfizetés
9800 Ft
Auto-Motor előfizetés
590 Ft-tól