hirdetés
Legolvasottabb
Rovatok
Címlap
Belföld
Vélemény
Gazdaság
Külföld
Videó
Sport
Kultúra
Mozaik
Tud/Tech
Autó
Friss hírek
Galéria
Nolblog
Adatvédelem
Impresszum
Hírmátrix
“sztrádaépítés-útdíj”
További friss hírek
Videók
Szilágyi Áron: Nélkülük nem sikerült volna - 10 éves a MOL Új Európa Alapítványa (X)
„Vannak ennél fontosabb dolgok is” - az ország legnagyobb szavazókörében jártunk
Videó a Teréz körúti robbantóról
Szögek borítják a Teréz körutat egy nappal a robbanás után
Koncz Zsuzsa új lemeze felér az elmúlt évek tüntetéseivel
„Megnyugtat, hogy nem lettünk mindannyian zombik” - megnyílt a 16. ARC
Így ebrudaltak ki otthonából egy újabb devizahiteles családot
Még több videó
sztrádaépítés-útdíj
Fehérvár csodája
Tóth Ákos
2006. január 04.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Táblahiány az M5-ös mentén
Csak márciusban, az országhatárig tartó szakasz átadása után helyezik el az M5-ös autópályára vezető utat jelző táblákat az autópálya környékén lévő településeken.
2006. január 04.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Az irtássávok mítosza
Albert O. Hirschmann, a neves amerikai közgazdász ír le egy esetet, ami a második világháború alatt történt. Az amerikaiak - heves harcok után - visszafoglalták a japánoktól Új-Guinea szigetét. A partra szálló csapatok azonnal nyílegyenes sávokban kiirtották az őserdőt és leszállópályákat alakítottak ki, ahol azután nyomban repülőgépek szálltak le és hozták a hadianyagot, de a bennszülött pápuák megnyerése érdekében konzerveket, ruhadarabokat, használati tárgyakat és gyöngyöket is. A háború végeztével az amerikai csapatok távoztak Új-Guineából, de a bennszülött lakosságban egy sajátos hiedelem és oksági képzet alakult ki. A szemük előtt lejátszódó folyamatból azt a következtetést vonták le, hogy a repülőgépek és ajándékok érkezésének közvetlen kiváltó oka az egyenes sávokban való erdőirtás volt. Számos falu határában égetéssel ezt az erdőirtást maguk is végrehajtották, és ezután egyfajta rítus keretében naponta kivonultak az így kialakított irtássávok mellé és várták, csak várták a repülőgépek és az ajándékok érkezését.
Forum
2006. január 04.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Az autósztráda még nem varázsszőnyeg
Érdemes óvatosan fogalmazni, amikor az autópályák közvetlen gazdaságfejlesztő hatásáról beszélünk - int a kutató, aki szerint a Széchenyi- és a nemzeti fejlesztési terv sokakban megalapozatlan reményeket keltett.
Lencsés Károly
2006. január 04.
Archívum
Budapest
Erős várak
A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003. júliusára készül el az új metró - írta lapunk érezhető csalódottsággal 1998. januárjában. Akkor legfeljebb a mély történelmi tapasztalat - ne feledjük: négyes metró-ügyben 1976-ban született meg az első kormányhatározat - késztethette arra az embert, hogy kételkedjék ebben a határidőben. Ma már persze csak mosolygunk a hiszékenységünkön.
N. Kósa Judit
2006. január 02.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Most még csak vágyálom az M49-es út
Még nem tudni, hogy mikorra épül meg az M3-as autópályát a romániai Szatmárnémetivel és Nagybányával összekötő M49-es autóút, de az összesen 26 települést tömörítő mátészalkai kistérségben ettől az úttól remélik a terület gazdasági fellendülését.
2005. december 22.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Keleten zár két év múlva az M0-ás
Két év múlva, egyszerre adják át a forgalomnak az M0-ás autóút újabb, 26,5 kilométeres szakaszát 4-es főút és az M3-as autópálya között.
Munkatársunktól
2005. december 22.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Ráfutnak a pályák a légikikötőre
Ez az autópálya-átadás szól arról is, hogy a Ferihegyi repülőtér végre bekapcsolódik az európai gyorsforgalmi úthálózatba - mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szombaton a Budapestet elkerülő körgyűrű és a Vecsést, Üllőt elkerülő új útszakasz átadásán. A két útszakasz összesen 46 milliárd forintból valósult meg. Az M0-ás körgyűrű új, 13 kilométeres szakasza az M5-ös utat köti össze a 4-es úttal. Az ezzel együtt átadott majdani M4-es autópálya 12 kilométeres, Ferihegyi repülőtér-Üllő közötti szakasza, Vecsést és Üllőt elkerülve vezet a 4. számú főúthoz.
Hírösszefoglalónk
2005. december 19.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Az építésügyi szabványok és a verseny korlátai drágítják a sztrádaépítést
A kormányfő szerint az építésügyi szabványok és a korlátozott verseny miatt drága az autópálya-építés Magyarországon.
2005. december 13.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
A határokhoz közelednek a sztrádák
Szombaton Gyurcsány Ferenc miniszterelnök átadta az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza és Szeged közötti, 45,7 kilométer hosszú szakaszát. Bejelentette: a sztráda röszkei határállomásig vezető további 14,7 kilométeres szakaszát jövő tavasszal, március 11-én avatják.
Tanács István
2005. december 12.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Irány Szeged!
A szegediek számára az M5-ös autópálya ügye régóta sokkal több volt, mint egyszerű útépítés. Jelkép lett, a meg nem kapott esély szimbóluma. A város, amelynek legnagyobb értéke, "vállalata" az egyetem, a rendszerváltás óta méltatlankodva fogadta a "geopolitikai realitásokat". Azt, hogy hiába él Szegeden a kiművelt emberfők sokasága, "el kell innen menni!", ha azt akarja az ember, tér nyíljon előtte. Hiszen a befektetők a fővárosba mentek inkább, vagy a Bécs-Budapest tengely mellé. Hogy a nyugati tőke szempontjából Szeged nemcsak az ország "túlsó" végén van, hanem veszélyes közelségben a balkáni háborúkhoz. Hogy aki régióban gondolkodik, annak Szeged kapcsán el kellene felednie a még el nem feledhető országhatárokat, hiszen ez a térség Araddal, Temesvárral, Szabadkával együtt teljesítheti ki igazán adottságait.
Tanács István
2005. december 12.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Átadják az M0-ás újabb szakaszát az M5-ös és a 4-es út között
December 17-én átadják a forgalomnak az M0-s körgyűrű legújabb szakaszát az M5-ös autópálya és az új 4-es számú főút között - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
2005. december 09.
Archívum
Debrecen
Hol épüljön az M4-es autópálya?
Hajdú-Bihar megyei vezetők azt szeretnék elérni, hogy a leendő M4-es autópálya a mostani 42-es főúttól délre épüljön meg. A nyomvonalról végleges döntés leghamarabb jövőre várható.
2005. december 08.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Utak
Néha tényleg csoda, ha valami végül megépül Magyarországon. Az M5-ös autópálya országhatárig tartó szakaszának nyomvonalát már több mint tíz éve kijelölték, a profi spekulánsok azóta tudják, hogy nagyjából mennyit kaszálnak az üzleten. Igaz, nemcsak képletesen, hanem a szó szoros értelmében is kellett közben kaszálni: mivel az aszfaltozó gépek sokáig meg sem indultak, legalább rozsot illett vetni az olcsón szerzett birtokon, vagy ha még azt sem, akkor a parlagfüvet kellett lekaszálni.
Tanács István
2005. december 05.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Újraosztott pénzek, átcímkézett sztrádák
Megnyerte az útcsatát 2006-ra a pénzügyi tárca: nem kell gyökeresen átalakítania az autópálya- és közút-finanszírozást. A gazdasági minisztériumnak egyelőre le kell mondania az önálló útpénztárról, és az is bizonytalan, hogy a sztrádaberuházások közül melyik kerülhet az államháztartáson kívülre.
Kapitány Szabó Attila
2005. december 02.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Szeged december 10-én lép pályára
Örömünnepet ülnek Szegeden december 10-én, amikor végre megérkezik az M5-ös autópálya a városba. Március végére Röszkénél a szerb határt is eléri a sztráda. 2004 januárjában pezsgőt bontottak a városházán, amikor Medgyessy Péter miniszterelnök bejelentette, hogy 2005 végéig megépítik az M5-ös Kiskunfélegyházától Szegedig vezető szakaszát.
Tanács István
2005. december 02.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Visszaszívták, mégis megindokolták az útdíjtervet
Szokatlan bakival színesítette a parlamenti törvényhozói munkát a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Munkatársunktól
2005. december 02.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Újabb zöld per az M0-ás híd ellen
Hiába zárult le a közelmúltban az M0-ás északi Duna-hídjának kivitelezői tendere, legalább fél évet késhet az építkezés, és a pályázat, eredményhirdetésre is bizonytalan ideig várni kell.
2005. december 02.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Sztrádaavatóra készülnek Szegeden
A tervek szerint a határidő előtt néhány héttel, már december 10-én átadják az M5-ös autópálya Kiskunfélegyházát Szegeddel összekötő, mintegy ötven kilométeres szakaszát.
2005. november 11.
Archívum
sztrádaépítés-útdíj
Drágul a sztrádamatrica
Átlagosan 9,75 százalékkal kell többet fizetniük januártól az autósoknak a sztrádamatricákért. A magyar autósok ennél kisebb áremelkedésre számíthatnak, mert az átlagot felfelé húzza a zömmel a külföldi kamionok által használt egynapos címke kiugró drágulása.
Munkatársunktól
2005. október 26.
Archívum
8
hirdetés
Top cikkek
hirdetés
NOL Piactér
TOP 50 megfizethető étterem
1290 Ft
Sportfogadás + Nemzeti Sport
11970 Ft
Manager Magazin előfizetés
9800 Ft
Auto-Motor előfizetés
590 Ft-tól